Quantcast

Telenor se snaží uchytit na českém trhu

| Tisk

V Praze se konala konference Broadband TV News/Telenor. Přestože přímo nebylo řečeno, o co satelitnímu operátorovi Telenor jde, cílem bylo dát o sobě vědět.

Mnohé subjekty na českém televizním trhu se domnívaly, že jejich pozice bude již neotřesitelná. Nyní zjišťují, že všechno může být jinak. Jako první to pochopila TV Nova, že nastupující digitalizace může ohrozit její pozici a byla tak přinucena masivně investovat a rozšiřovat své služby, aby i nadále byla jedničkou na trhu.

K dominantnímu postavení mezi kabelovými operátory fúzí s konkurencí dospěla UPC Česká republika. Ta sama se rozhodla konkurovat jiným telekomunikačním firmám a nabízí kromě televize i poskytování internetových a hlasových služeb. Konkurenci však dostala v podání IPTV a její digitální satelitní platforma UPC Direct má trhliny ve vztahu k masivnímu nástupu Digi TV.

Soutěží se i mezi distributory dekódovacích karet, společnostmi Trade and Technology a Gital. Ty, aby zaujaly více potenciálních zákazníků, chtějí nabízet i velký počet placených tematických kanálů.

A klidný život nebude mít ani SES Astra. Ta si v České republice dlouhé roky buduje pozici snad jediného poskytovatele satelitních služeb a snaží se vyvolat dojem, že družice rovná se Astra. Je zřejmé, že má zájem o to, aby se právě Astra stala poskytovatelem národní satelitní platformy, o které se hovoří stále častěji.

Všechno ale nakonec může být jinak. S nastupující digitalizací by určitý podíl chtěl získat i Telenor. Určitě i on se popere s tzv. národní satelitní platformou. Možná, že využije určitých rozporů dvou poskytovatelů karet a možná se Trade and Technology odkloní od Astry. Možná i nové digitální televize využijí případné nabídky Telenoru. Všechno jsou to jen spekulace, ale třeba časem může dojít k zajímavému přesunu.

Na konferenci všichni panelisté a diskutující hovořili velmi neutrálně. Nic veřejně nebylo naznačeno, že by k nějakému hromadnému úprku k Telenoru mělo dojít. Přesto účast zástupců firem Trade and Technology, Febio TV, HBO či Óčko jistě nebyla zase tak velká náhoda.

Možná, že i tyto subjekty ve skrytu duše mají radost z toho, že Telenor chce v České republice výrazněji působit a může se stát protiváhou vůči Astře. Kdyby teoreticky za několik měsíců docházelo k přesunu na pozici 1 st. W, určitě by to zajímavě rozhýbalo trh. Ale to, že nic není nereálné, ukázkově naznačuje platforma Digi TV.



Domnívám se, že celému českému trhu by takovéto rošády pomohly. Divák získá pestrou nabídku, která si bude konkurovat programy, cenou a kvalitou. Jinými slovy, bude více výběru.

Ing. Radek Pešout
MediaShow Digital





Reklama




Vybrané články