Quantcast

Spokojenost diváků s vysíláním ČT se meziročně výrazně zvýšila

| Tisk

logo Diváci hodnotí vysílání České televize výrazně lépe než v loňském roce. Za únor 2012 dosáhla Česká televize vynikajících hodnot koeficientu spokojenosti - za celý den to bylo 8,2 a za hlavní večerní vysílací čas 8,1 bodu, přičemž průměrná hodnota je 7,0. Vyplývá to z denního kontinuálního výzkumu, v němž reprezentativní vzorek divácké populace hodnotí spokojenost s televizními pořady České televize. Výrazné meziroční zlepšení odráží pozitivní diváckou odezvu na programové schéma sestavené novým vedením televize, pro které je měření divácké spokojenosti klíčovým kritériem kvality a zásadní zpětnou vazbou. Česká televize navíc pracuje na zavádění nového systému měření kvality, který využívají velké zahraniční televize veřejné služby a který kromě kvality hodnotí i míru vynaložených prostředků.

Spokojenost diváků s vysíláním České televize se v únoru meziročně výrazně zvýšila. Vyplývá to z hodnocení diváků, kteří známkují pořady ČT na škále od nuly do desítky, přičemž deset je nejvyšší známka. Zatímco v roce 2011 byla spokojenost s programem České televize 7,8, letos to bylo celých 8,2. Za průměrnou hodnotu považujeme koeficient spokojenosti 7,0 a o nadprůměru lze hovořit již při koeficientu 7,5. Česká televize v čele s novým vedením tak dokázala vylepšit svůj program tak, že je s ním spokojeno víc lidí než před rokem.

Mimořádně pozitivní je hodnocení ČT24, jejíž celodenní koeficient je 8,3. Jen o jednu desetinu nižší výsledek má ČT4. ČT1 dosáhla 8,2 bodu, jak po celý den, tak v hlavním vysílacím čase. Takto vysoké hodnocení programů televize veřejné služby v obou sledovaných časech je rekordní i v dlouhodobějším srovnání. Program ČT2 dosáhl hodnoty 8,0 za celý den a v hlavním vysílacím čase 7,9.

„Výborné výsledky spokojenosti potvrzují naše předpoklady, že se nám nové programové schéma České televize podařilo nastavit dobře. Věřím, že se jedná o nové standardní hodnoty dlouhodobého indexu spokojenosti s vysíláním České televize a že diváci budou takto příznivě hodnotit i nové projekty, které jsme v poslední době schválili do výroby a které budeme vysílat v následujících sezónách,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a doplňuje: „Měření kvality a divácké spokojenosti je a bude tím nejdůležitějším kritériem, které budeme u pořadů sledovat. V tuto chvíli také společně s radou České televize pracujeme na přípravě a zavádění nového systému měření kvality pořadů televize veřejné služby, který zároveň zohledňuje i míru vynaložených finančních prostředků. Inspirujeme se u významných zahraničních veřejnoprávních televizí, jako je např. BBC nebo ARD.“


obrázek

ZDROJ DAT: DENNÍ KONTINUÁLNÍ VÝZKUM ČT

Z jednotlivých pořadů se nejvýše umístil AZ-kvíz následovaný pořady nedělního dopoledne na ČT1, jako je Toulavá kamera, Objektiv a Kalendárium. Na ČT2 vedle tradičně dobře hodnocených dokumentů a filmů, zejména filmu Miloše Formana Přelet nad kukaččím hnízdem, který získal hodnotu 9,1, bodují nově pořady pro děti - Večerníček a Kouzelná školka. Na ČT4 byli diváci nejvíce spokojeni s Mistrovstvím světa v rychlobruslení a fotbalovou Evropskou ligou.

Únorový výsledek je úspěchem jak ve srovnání s lednem 2012, tak v meziročním ohlédnutí za rokem 2011. Vzhledem k únoru loňského roku je zřejmý citelný nárůst spokojenosti u všech kanálů ČT.


obrázek

ZDROJ DAT: DENNÍ KONTINUÁLNÍ VÝZKUM ČT



Diváci hodnotí pořady známkami jako ve škole, výsledný koeficient spokojenosti se přepočítává podle váhy každé známky na škále od -10 do +10, přičemž hodnota 10 je nejlepší. Koeficient spokojenosti ČT za měsíc únor, byl sestaven na základě odpovědí 750 respondentů, ti vystavili celkem 53 580 známek, jejich zprůměrováním se vypočítává výsledná hodnota koeficientu.

Metodika měření
Denní kontinuální výzkum je založen na vyplňování programových deníčků 750členným panelem respondentů. Aktivní panel je průběžně obměňován tak, aby tvořil reprezentativní vzorek dospělé populace v České republice, a to z hlediska pohlaví, věku a vzdělání. Každé čtvrtletí je kontaktováno cca 9 tisíc domácností s nabídkou spolupráce. Diváci, kteří s účastí na hodnocení TV pořadů souhlasí, tvoří zásobní soubor o velikosti v průměru 30 tisíc diváků, z něhož je obměňován zmíněný týdenní panel respondentů.

Programové deníčky obsahují většinu vysílaných pořadů, respondentům jsou zasílány poštou a poštou se také vracejí zpět do televize, kde se vyhodnocují. Respondenti vyjadřují svou spokojenost s pořady, které zhlédli, prostřednictvím známek 1 až 5. Sledují při tom logiku klasicky školního hodnocení, kdy 1: velmi spokojen (a) a 5: zcela nespokojen (a). Na základě přidělených známek se vypočítávají koeficienty spokojenosti, vyjadřující rozložení známek v jemněji odstíněné stupnici od +10,0 do −10,0.

Michaela Fričová
tisková mluvčí ČT





Reklama




Vybrané články