Xtrend 1000

Sledovanost 2015: Skupina Nova na špici, pro ČT nejlepší za 7 let

| Tisk

Nejsledovanější televizní skupinou na čekém trhu byla v loňském roce NOVA. Pro Českou televizi (ČT) byl rok 2015 nejúspěšnějším za posledních 7 let. Vyplývá to z vyjádření jednotlivých televizních vysílatelů a dat ATO - Mediaresearch a Nielsen Admosphere.

Skupina NOVA

logo Skupina NOVA zůstala i v roce 2015 lídrem na českém televizním trhu a to jak u mladší cílové skupiny 15 až 54 let, tak i v širší skupině 4+ a to jak v celodenním podílu, tak i v hlavním vysílacím čase označovaném jako prime time.

V cílové skupině 15 až 54 let, na kterou svým programem cílí skupina NOVA, dosáhla v uplynulém roce v prime time 40,22 procentní podíl na sledovanosti. Z pohledu celodenního vysílání si skupina NOVA zajistila 35,96%. Ze skupiny NOVA byl nejsledovanější hlavní program TV Nova, který v prime time si ukrojil 29,26% podíl na českém televizním trhu.

Sesterské kanály TV Nova vygenerovaly v prime time celkový 10,96 podíl na trhu v cílové skupině 15 až 54 let. V celodenním měřítku se sledovanost tématických stanic zvýšila na 11,01%, což je o 0,3 procentního bodu více než v předchozím roce.

Z tématických kanálů TV Nova se nejvíce dařilo seriálovému a filmovému programu NOVA CINEMA, který v prime time měl ve své cílové skupině (15-54) 5,69% share, což je meziročně o 0,1% více než v předloni. TV Smíchov průměrně v prime time zaujala 2,38% publika, TV Fanda 1,99% a TELKA 0,91%.

V roce 2015 přinesla skupina Nova několik mimořádně úspěšných projektů. Seriál Policie Modrava byl nejúspěšnějším seriálem roku 2015 (share 41,13% v CS 15-54). Dlouhodobě nejsledovanějším seriálem na českých obrazovkách zůstala vloni Ordinace v růžové zahradě 2. Premiérové díly sledovalo v průměru 35,75% diváků 15-54. Denní seriál Ulice dosáhl v premiérových dílech 37,19% podílu na sledovanosti.

Úspěšné byly i i další pořady TV Nova jako dokureality Výměna manželek (39,11%), pěvecká show SuperStar (27,88%) a kulinářská show MasterChef Česko (27,77%).

Mezi TOP 500 nejsledovanějšími pořady roku 2015 (včetně zpravodajských a sportovních pořadů) obsadily pořady skupiny Nova 468 míst.

logo Vedle úspěšných pořadů představila skupina NOVA i dvě programové novinky - nový sportovní kanál Nova Sport 2 (původní program přejmenován na Nova Sport 1) a mezinárodní kanál Nova International, který bude šířen na Slovensku místo stávajících programů skupiny Nova.

Česká televize

Loňský rok si pochvaluje i Česká televize, která jej považuje za neúspěšnější za posledních 7 let. Nejsledovanějšími pořady ČT byly všechny tři premiérové vánoční pohádky.


obrázek

Podíl ČT na sledovanosti vzrostl jak během celého dne (ze 29,86% na 30,42%), tak i v hlavním čase (z podílu 28,72% na 29,29%). Nejúspěšnějším pořadem ČT se stala premiérová štědrovečerní pohádka Korunní princ. V divácké skupině 4+ byly nejsledovanějším pořadem z nabídky českých tv stanic v roce 2015.

Vedle pohádek byla v uplynulých dvanácti měsících rovněž taneční soutěž StarDance. Finále sledovalo 1,925 milionu lidí. Přímé přenosy zápasů z domácího hokejového mistrovství světa (především zápas Česko - Finsko sledovalo 1,921 mil. lidí) či kriminální seriál Vraždy v kruhu (průměrná sledovanost seriálu 1,297 mil. diváků).

Výrazný nárůst zaznamenala i hlavní zpravodajská relace ČT Události. Share se meziročně zvýšil z 23,92% na 24,88%.

Poslední tři roky klademe v České televizi při sestavování programové nabídky soustavný důraz na několik základních parametrů, jako je aktuálnost, kvalita, přidaná hodnota pořadů, vysoký podíl premiér a původní české tvorby. Zásadní pro nás tedy je, aby se sledovanost nezvyšovala na úkor kvalitativních ukazatelů, míry zaujetí, inovativnosti nebo divácké spokojenosti. A ta meziročně neklesá. Těší mě, že diváci tento směr oceňují,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Premiérové pořady loni tvořily zhruba čtyřicet procent celého vysílání a více než tři čtvrtiny z toho byly pořady vlastní výroby. V tomto ohledu vyniká Česká televize v celém středoevropském kontextu, kde je důraz na novou, původní tvorbu daleko menší.“

Skupina Prima

logo Pro skupiny Prima byl rok 2015 ve znamení nových seriálů a úspěšných pátečních filmových premiér. Dařilo se stanicím Prima COOL a Prima LOVE, jejichž celodenní share proti roku 2014 vzrostl. V závěru roku se skupina Prima rozšířila o pátý kanál Prima MAX. Start stanice si nenechalo ujít 135 tisíc diváků.

Nejúspěšnějším filmem na skupině Prima byla premiéra pohádky Sedmero krkavců. Tu 27.11.2015 sledovalo 1,032 mil. diváků (share 26,86% v cílové skupině 15+). Diváky zaujal také film Hodinový manžel (782 tisíc diváků), Andílek na nervy (698 tisíc) a Vybíjená (681 tisíc diváků).

Nový seriál FTV Prima Přístav, který odstartoval 26.8., sledovalo průměrně 743 tisíc diváků (share 19,12%). Úspěšná byla i druhá řada seriálu Vinaři, kterou průměrně sledovalo 769 tisíc diváků.

Rok 2015 byl úspěšný i pro tématické kanály FTV Prima. Stanice Prima COOL dosáhla v prime time 3,29% share (v roce 2014: 3,1%). Nejsledovanějším formátem byl film Kurýr 3, který si 28.3. nenechalo ujít 344 tisíc diváků (share 9%).

logo Při svém startu byl úspěšný i pátý kanál Prima MAX. Diváky nejvíce oslovila televizní premiéra amerického filmu Vlk z Wall Street (20.11.2015). Premiéra oslovila 135 tisíc diváků (4,04% share).

Prima LOVE zaznamenala celodenní share 2,27 % (2,25 % rok 2014). Nejsledovanějším filmem byl Podezřelý z vraždy, ten 12. prosince získal 200 000 diváků (share 5,02 %).

Dokumentární kanál Prima ZOOM zabodoval u diváků s pořadem Nejdrsnější vlaky světa, který si 15. února nenechalo ujít 154 000 diváků (share 3,45 %).

Skupina Barrandov

logo V roce 2015 vznikla i nová televizní skupina. Vytvořil ji provozovatel TV Barrandov. Postupně odstartovaly tématické programy filmový kanál Kino Barrandov, dětský a dokumentární Barrandov Plus a hudební a zábavní program Barrandov Muzika.

Nejúspěšnější televizní stanicí nové televizní skupiny se stal hlavní kanál TV Barrandov, který především ve druhé polovině roku zvyšoval svoji sledovanost. Dařilo se pořadům vlastní tvorby v odpoledním bloku, zpravodajství, tak i pořadům v prime time.

Zatímco někteří ztráceli, Skupina Barrandov přivedla k obrazovkám svých stanic stále více diváků, čímž navýšila svůj podíl na 5,53 %. Za tímto nárůstem stojí vysoká sledovanost odpoledního bloku pořadů, podvečerní zpravodajské části a vlastní tvorby. Věříme, že v tomto nastalém trendu bude celá Skupina Barrandov pokračovat i v roce 2016. Diváci se tak mohou těšit nejen na své oblíbené pořady, ale i další nové, zajímavé projekty,“ prozradil majitel a předseda představenstva společností Barrandov Televizní Studio a Empresa Media, a jednatel společnosti Barrandov MUZIKA, Mgr. Jaromír Soukup.

logoV uplynulém roce jsme kombinací barrandovských programových stálic a výběrem zcela nových pořadů nabídli divákům kvalitní obsah a mix různorodých televizních formátů. V tomto ohledu se tento v uvozovkách risk vyplatil, což dokládají čísla sledovanosti, která stoupají takřka každý den. Velice nás těší, že díky proměně nejen vizuální, ale především obsahové se daří sekci zpravodajství, která se na konci roku těšila nebývalé divácké oblibě. Naše zprávy si 30. prosince připsaly rekord 420 050 diváků, a hned den poté je následoval další zpravodajský pořad Exploziv, který v poslední den roku zhlédlo 400 510 diváků,“ řekla generální ředitelka Skupiny Barrandov, Ing. Marcela Hrdá.

logo Své místo na televizní obrazovce TV Barrandov si však stále drží stálice programové skladby, jakými jsou talkshow Exkluziv Kateřiny Brožové, Sejdeme se na Cibulce, nebo zábavné pořady Kurňa, co to je?, Vtip za stovku a Nikdo není perfektní. Vedle nich se poté především v druhé polovině roku objevily nové formáty z dílny TV Barrandov, jakými byly soutěž s prvky reality show Popelka, kulinářská show Babica vs. Sapík, nebo reality show Tchyně.

Kanál Kino Barrandov dosáhl průměrného podílu 0,72% a nejúspěšnějším filmem se stal Rodinná záležitost se sledovaností 97 140 diváků. Pro dětské diváky a milovníky dokumentárních filmů spustila skupina Barrandov kanál Barrandov Plus, který zaznamenal 0,27% podíl na trhu. Největší divácký ohlas na této stanici zaznamenal první dokumentární počin Skupiny Barrandov - Tajemný Černobyl: Město smrti, který vidělo v průměru 61.170 diváků. V září odstartovala hudební stanice Barrandov Muzika s produkcí napříč všemi hudebními žánry a s podílem 0,05%.