Quantcast

Německo snižuje koncesionářské poplatky

| redakce | tisk

Koncesionářské televizní a rozhlasové poplatky se v Německu sníží o 0,48 eur měsíčně. Od roku 2015 budou německé domácnosti platit jen 17,50 eur. Rozhodli o tom premiéři spolkových zemí na posledním shromáždění v Berlíně.

Důvodem ke snížení poplatků je přebytek příjmů o více než 1 miliardu eur, které vznikly při přechodu na nový systém koncesionářských poplatků k 1. lednu 2013. Současný systém výběru poplatků bude fungovat až do roku 2016.

Je to poprvé v historii Německa, kdy poplatek za veřejnoprávní média se sníží. To znamená, že každá německá domácnost ušetří 5,76 eur ročně.

Předsedové vlády rovněž rozhodli, že koncesionářský poplatek bude zachován na stejné úrovni až do roku 2019. Parlament ještě musí schválit příslušnou změnu mediálního zákona.

Zástupci vlády zároveň chtějí, aby se zvážilo omezení reklamy na veřejnoprávního rozhlasových stanicích a možná i na veřejnoprávních televizních kanálech.

zdroj: Rapid TV News





Reklama




Vybrané články