Quantcast

Nová měna přinesla AXN o 10 % vyšší sledovanost

| redakce | tisk

Mezi stanice, které nejvíce vytěžily z nového způsobu měření sledovanosti, patřil zejména seriálový kanál AXN a prémiový sportovní kanál Sport 2. Nová televizní měna tak přinesla zpřesnění údajů o sledovanosti tematických stanic.

Od pondělí 1. února 2016 se do celkové sledovanosti počítá také odložená sledovanost „nultého“ dne (tzv. VOSDAL). S touto změnou je možné zjistit, kolik diváků se na daný pořad dívalo zpětně (avšak stále v ten samý den) a zahrnout tyto údaje do údajů o sledovanosti. Atmedia zaznamenala nárůst sledovanosti tematických stanic.

Výrazný podíl diváků seriálové stanice AXN nechce přijít o své oblíbené pořady a proto si je nahrává a sleduje ze záznamu. Kanálu AXN tak tato změna měření přinesla nárůst sledovanosti o 11 % (rating v CS 15+) a tudíž zvýšení podílu na sledovanosti o 10 % v porovnání s výsledky jen živé sledovanosti. Další stanicí, která zaznamenala vyšší odloženou sledovanost je i prémiový sportovní kanál Sport 2 vysílající například populární seriál Formule 1 nebo hokejové přenosy z KHL. Tato stanice si tak v lednu polepšila o 5 % v dospělé cílové skupině (rating v CS 15+).

Atmedia si polepšila i v dětské cílové skupině 4-14 let, kde rating stoupl o 2 % v porovnání s lednovým ratingem živé sledovanosti. Populární dětská stanice Disney Channel zvýšila svůj zásah v CS 4-14 o 2 % a posílila tak i její pozice v podílu na sledovanosti. Děti tak patří mezi významnou skupinu diváků, která se na své oblíbené pořady často dívá v jiný než vysílací čas, například kvůli školní docházce.

zdroj: AtMedia





Reklama




Vybrané články