Quantcast

Česká televize: Teletext u nás slaví 20 let

| Tisk

logo V České republice, respektive v tehdejším Československu se teletext vysílá od 1. 5. 1988. Dnes Česká televize nabízí divákům tři teletexty.

Tento týden uplyne 20 let od zahájení teletextového vysílání v České republice, potažmo v Československu. Ve světě se teletext objevil počátkem sedmdesátých let, u nás 1. května 1988. V prvních letech, ještě pod hlavičkou Československé televize, mohl pouze úzký okruh čtenářů přijímat první teletextové informace, a to ještě pouze na jednom televizním okruhu.

Dnes už téměř nelze koupit televizor, který neumožňuje příjem teletextu. Rovněž drtivá většina televizních společností považuje za standard, poskytovat kontinuální teletextové vysílání. V tomto směru se Česká televize řadí mezi nejlepší, a to nejen kvalitou a šíří poskytovaných teletextových služeb. Dlouhodobě si udržuje dominantní postavení na teletextovém trhu v České republice. Mimo jiné o tom svědčí údaje z elektronického měření sledovanosti. Například v loňském roce činil celkový podíl teletextů ČT1 a ČT2 rekordních 66 %. Nejčastěji čtenáři využívají Teletext ČT na programu ČT1, v roce 2007 navštěvovalo jeho stránky průměrně v jednom týdnu více než 1 300 000 čtenářů.

V současné době vysílá Česká televize tři teletexty. Na programu ČT1 nabízí široce koncipovaný teletext, který kromě zpravodajství zahrnuje široký okruh zájmových rubrik. Na ČT2 najdete teletext Expres se zaměřením na nejžádanější informace, tedy zprávy, sport, počasí a programy ČT. Třetí teletext je doplňkovou službou programu ČT4 SPORT. Jedná se o výhradně sportovní teletext. Teletextovou technologií je vybaven i program ČT24, a to zejména kvůli možnosti vysílání teletextových, skrytých titulků pro sluchově hendikepované.




obrázek

Při příležitosti dvacetiletého výročí zařadila redakce Teletextu ČT do svého vysílání teletextovou anketu s jednoduchou otázkou. Ptá se svých čtenářů, které stránky čtou nejčastěji. I tyto poznatky v budoucnu využije Česká televize k dalšímu rozvoji teletextových, nebo i jiných doplňkových služeb. Zájemci o účast v anketě najdou bližší informace na stránce 366 teletextu ČT1.

Ladislav Šticha
Tiskový mluvčí ČT





Reklama




Vybrané články