Quantcast

Start české MTV od Novy začne později

| Tisk

logo Současná ekonomická krize v Česku nutí majitele televize Nova přehodnocovat plány. Spuštění hudebního kanálu MTV se odkládá.

Přestože Nova už oficiálně zahrnula do svých propagačních materiálů logo MTV a nechala natisknout speciální press kit charakterizující stanici pro mladé diváky, vlastní zahájení se pravděpodobně neuskuteční v očekávaném termínu.

Vloni na podzim ještě managemenet Novy předpokládal, že ke startu české verze MTV, vysílající z pražského barrandovského kopce, dojde v první polovině letošního roku, zhruba v jarních měsících. Jak potvrdil generální ředitel Novy Petr Dvořák na setkání s novináři k 15. narozeninám televize, důvodem je aktuální situace na reklamním trhu. Oproti plánům totiž Nova nepřistoupila ke zdražování vysílacího času určeného pro reklamní spoty, přestože ještě na podzim 2008 se hovořilo o opaku.

A to jsou skutečné důvody, proč si česká MTV s vysíláním ještě počká. Obchodní oddělení Novy totiž zjistilo to, co potvrdila na konci ledna mediální agentura MindShare. Ta uvedla, že většina společností kvůli krizi vyčkává a nemá hotovou definitivní verzi marketingového rozpočtu, přičemž se čekají úspory. Zadavatelů reklamy, kteří mají sjednanou celoroční zakázku, ještě moc není. To potvrzuje slabší úroveň inzerce na počátku tohoto roku, jak již oznámila CME, majitel kanálů Nova, Nova Cinema, Nova Sport a držitel licence MTV pro Česko. „Ani Nova Cinema nebyla v lednu vyprodána ze sta procent,“ řekl na tiskovce Dvořák.

Obchodní model MTV navíc počítá jen s inzerenty ochotnými si koupit reklamní čas na kanálu, který bude šířen pouze prostřednictvím satelitní distribuce a operátory kabelové televize. „Nyní už jinou možnost nemáme, přestože bychom byli schopni nabídnout MTV v zemské digitální síti,“ řekl Dvořák a poukázal na současný stav, kdy nejsou zaplněny ani stávající multiplexy novými digitálními kanály.



Podle generálního ředitele Dvořáka by byla Nova schopna zaplnit další pozice (avšak má nárok pouze na dvě – Nova, Nova Cinema), přestože kvůli krizi, která se přelila i do reklamního průmyslu, je lepší nyní vyčkávat. „Ani u tak úspěšné televize, jako je Nova, nelze dopředu zajistit, aby si klienti koupili reklamní čas u zcela nového kanálu. Musíte nejdříve tři měsíce vysílat, aby bylo vidět o co jde a hlavně nabídnout nějaká čísla z měření sledovanosti.“

Česká verze MTV má vysílat kombinaci české a zahraniční hudby, nabídne i osvědčené globální pořady. Na obrazovce se rovněž mají ukazovat čeští moderátoři.

redakce





Reklama




Vybrané články