Quantcast

Na trhu více než 1 mil. Ultra HD televizorů

| Tisk

Trh Ultra HD televizorů dosáhl v březnu 2014 významného úspěchu - celkový počet dodávek těchto zařízení překročil 1 milion kusů. Vyplývá to z nejnovějšího reportu IHS Technology. V březnu 2014 objem dodaných Ultra HD televizorů dosáhl 1,1 milionu kusů. To je téměř 3x více než v únoru (384,3 tisíc).

Tento růst je ještě velkolepější, když vezmeme v úvahu stav z předchozího roku, kdy celkový počet Ultra HD televizorů nepřekročil 150 tisíc.

"Od doby uvedení Ultra HD televizorů na trh v roce 2012, poptávka po těchto špičkových displejích pomalu roste, hlavně proto, že byly příliš drahé," řekla Linda Link, senior analytik IHS. "Ale v době, kdy se technologie více rozšiřuje, spolu s více agresívním marketingem ze strany výrobců, televizory s Ultra HD jsou levnější," dodala.

Ultra HD televizory mají 4x větší rozlišení, vyšší kontrastní poměr a poskytují realističtější obraz než televizory Full HD 1080p.

Pro takový neuvěřitelný růst objemu dodávek přispěl předprodej Ultra HD televizorů na Svátek práce v Číně na začátku května a na mistrovství světa ve fotbale v Brazílii, které se koná v červnu. Květnové prázdniny v Číně jsou často vrcholem prodejů Ultra HD televizorů. Uvádí report IHS.

Největší prodejci Ultra HD televizorů

Čtyři ze šesti producentů Ultra HD televizorů se v březnu 2014 těšilo minimálně 100% růstem prodeje v porovnání s únorem 2014. Na čele žebříčku je tchaj-wanský Innolux s 210 tisíc dodanými Ultra HD televizory.

Na druhém místě je Samsung s Jižní Koree, která zvýšila odbyt 55 palcových televizorů o 160 procent. Samsung zahájil první masovou výrobu 40 a 48 palcových Ultra HD televizorů.

Třetí místo obsadila korejská firma LG, která zažila největší nárůst dodávek Ultra HD televizí (růst o 395 procent) během jediného měsíce. Firma také uvedla na trh 42 palcový Ultra HD televizor a současně zdvojnásobila objem 49, 55 a 65 palcových obrazovek.

I když jihokorejští výrobci vstoupili na trhu s Ultra HD televizory později, přicházejí se stále levnějšími modely, včetně Green Samsungu a G+ od LG. Například Green umožňuje snížení výrobních nákladů v důsledku menšího počtu integrovaných obvodů a také rozmístěním obrazových bodů, což bohužel znamená, že televizor není Full Ultra HD (3180 x 2160). Kvalita obrazu levnějších Green Ultra HD není tak dobrá, přesto prodejci mají zájem zařadit tyto televizory do svého sortimentu.



Na čtvrtém místě z hlediska objemu dodávek Ultra HD televizorů je AUO z Tchaj-wanu, na pátém čínský CSOT a na šesté pozici japonská společnost Sharp.

Co může do budoucna pomoci v prodeji Ultra HD televizorů?

Hlavním tahounem růstu tržeb Ultra HD televizorů bude uvedení levných korejských televizorů. Očekává se, že do konce roku 2014 objem dodávek Ultra HD televizorů se zvýší na 15,2 milionů kusů, zatímco největší tržby budou tvořit 60 palcové televizory a větší (27 procent z celkových prodejů).

V současné době je největší poptávka po Ultra HD televizorech v Číně. Největším problémem ale je téměř žádný obsah v Ultra HD rozlišení.

podle satkurier.pl, IHS

redakce





Reklama




Vybrané články