Quantcast

Konec hlasité reklamy na rakouských programech

| redakce | tisk

Rakouská veřejnoprávní ORF a Sdružení soukromých vysílacích společností, které zastupuje celostátní televizní stanice, se dohodlo na harmonizaci rozdílů úrovně hlasitosti v programu a mezi jednotlivými kanály.

Od 1. září 2012 bude sladěna hlasitost reklamy s programem a mezi jednotlivými kanály. Pro diváky to znamená, že už nebudou muset měnit hlasitost na svém dálkovém ovládači během reklamy i po skončení reklamních spotů. Tento krok následuje synchronizaci veřejnoprávních a komerčních stanic v Německu.

Pro měření hlasitosti uplatní rakouské televize nová technická doporučení EBU (Evropská vysílací unie), která byla vyvinuta ve spolupráci s ORF.

Hlasité reklamy a teleshopping zřejmě skončí i v Česku. Sněmovna poslala do další čtení novelu, která bude hlasitost vysílání regulovat. V případě porušení bude hrozil vysílatelům pokuta. Na hlasitost má dohlížet RRTV.

zdroj: infosat + vl. zpráva





Reklama




Vybrané články