Quantcast

3/4 televizních domácností přijímá digitální tv

| redakce | tisk

Globální digitální penetrace se vyšplhala ze 40,4% televizních domácností na konci roku 2010 na 74,6% na konci loňského roku. Vyplývá to z nejnovějšího vydání Digital TV World Databook.

Mezi roky 2010 a 2015 přibylo ve 138 zemích kolem 584 milionů digitálních televizních domácností . Jejich počet se zdvojnásobil na celkových 1.170 miliard.

Z 584 milionů digitálních TV domácností mezi roky 2010 a 2015 pocházelo 156 milionů z digitálního pozemního vysílání. Digitální kabelová televize přispěla dalšími 231 miliony domácnostmi. Na dalším místě je placená IPTV s 88 miliony a satelitní televize se 67 miliony domácnostmi. Nicméně na konci roku 2015 přijímalo analogovou televizní nabídku prostřednictvím pozemních vysílačů nebo kabelové televize 398 milionů domácností, jde o pokles z 863 milionů domácností na konci roku 2010.

Nejvíce digitálních tv domácností bylo mezi roky 2010 a 2015 v asijsko-pacifickém regionu (381 milionu).

Počet domácností s placenou televizí (analogovou a/nebo digitální) se zvýšil ze 716 milionů (rok 2010) na 907 milionů (2015). V asijsko-pacifickém regionu se zvýšil počet domácností s pay-tv o 126 milionů. Počet globálních digitálních pay-tv abonentů se zdvojnásobil ze 382 milionů v roce 2010 na 771 milionu v roce 2015.

Čína měla nejvíce abonentů pay-tv se 264 miliony na konci roku 2015.

zdroj: Digital TV Research





Reklama




Vybrané články