Quantcast

PPF podepsala dohodu o převzetí CME, majitele Novy a Markízy

| redakce | tisk

Společnost PPF prostřednictvím svých dceřiných společností podepsala dohodu se společností CME (Central European Media Enterprises) o jejím úplném převzetí. Hodnota transakce činí přibližně 2,1 miliardy USD (cca 48,3 miliardy Kč).

Podle podmínek dohody dostanou držitelé všech CME vydaných a nesplacených kmenových akcií třídy A 4,58 USD za akcii. Tato cena představuje prémii ve výši přibližně 32% k ceně akcie CME před oznámením 25.3.2019, že společnost začala proces zkoumání a vyhodnocování potencionálních strategických alternativ.

Podmínkou dokončení transakce je získání souhlasu akcionářů společnosti CME, Evropské komise a národních regulátorů v některých ze zemí, kde CME působí.

Nákupem společnosti CME, respektive jejích mediálních aktivit v pěti evropských zemích, sledujeme především cíl doplnit náš telekomunikační byznys ve střední a východní Evropě. Chceme využít synergie mezi tvorbou mediálního obsahu a jeho distribucí. Naším motivem je tedy především rozvíjení telekomunikačního a mediálního byznysu. CME je dobře fungující společností a po jejím převzetí neplánujeme žádné překotné zásahy do jejího fungování,“ uvedl Petr Kellner, majoritní akcionář PPF.

CME působí v pěti evropských zemí a je jednou z předních mediálních a zábavních společností střední a východní Evropy. Vysílá 30 televizních bezplatných a placených programů a oslovuje 45 milionů diváků. CME provozuje programy v Bulharsku (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady a Ring), v České republice (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action a Nova Gold), v Rumunsku (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International a PRO TV Chisinau), ve Slovenské republice (TV Markíza, Markíza International, Doma a Dajto) a ve Slovinsku (POP TV, Kanal A, Brio, Oto a Kino).

Trend spojování tvorby mediálního obsahu a zábavy s jeho distribucí prostřednictvím telekomunikačních sítí je už několik let patrný jak v Evropě, tak i v USA.





Reklama




Vybrané články