Quantcast

Spokojenost diváků se zářijovým vysíláním ČT

| redakce | tisk

Spokojenost diváků se zářijovým vysíláním České televize
významně převýšila spokojenost diváků ve srovnatelném období loňského roku.

Mezi základní ukazatele diváckého ohlasu patří kromě sledovanosti také tzv. koeficienty spokojenosti. Charakterizují míru diváckého uspokojení a poskytují tak velmi cennou zpětnou vazbu tvůrcům i managementu České televize. Hodnoty koeficientů v rozmezí -10 až +10 jsou vypočítávány na základě hodnocení 750 respondentů Denního kontinuálního výzkumu České televize, kteří prostřednictvím známek 1-5 vyjadřují svou spokojenost či nespokojenost s televizními pořady, které zhlédli. Za průměrnou spokojenost (jež je odvozována od dlouhodobé úrovně spokojenosti s pořady všech čtyř celoplošných kanálů), považujeme koeficient pohybující se kolem hodnoty 6,5.

Průměrný koeficient spokojenosti ČT dosáhl v září hodnoty 8,0 a významně tak převýšil spokojenost diváků ve srovnatelném období loňského roku. Nejlépe hodnocené tituly pocházely z řad vzdělávacích, zpravodajských a sportovních pořadů.

Divácky nejúspěšnější vzdělávací tituly reprezentují víkendové cykly Neznalost neomlouvá (zářijový koeficient 9,4) a Kalendárium (koeficient 9,3). Průměrná spokojenost se zpravodajstvím ČT od počátku roku výrazně stoupla - mezi nejlépe hodnocené relace patří regionální Večerníky (8,4), Události v regionech (8,2) a Předpověď počasí (8,8). Divácký úspěch na poli sportovních přenosů byl především ve znamení Mistrovství světa v atletice Japonsko (koeficient 9,4), hranici 9,0 překročil i přímý přenos dvouher resp. čtyřher Davis Cup Česko - Švýcarsko (9,1).

Na mimořádný divácký úspěch z roku 2001 a 2003 navázala třetí řada Četnických humoresek, oblíbená napříč věkovými i vzdělanostními skupinami (zářijový koeficient 8,6). Výborně hodnocené jsou bez ohledu na věk, vzdělání i pohlaví respondentů také případy belgického detektiva Hercula Poirota (spokojenost 8,1). Zejména mladší diváci nenechají dopustit na premiérové díly Simpsonových XVI (koeficient 8,8). Mezi zábavnými pořady dlouhodobě bodují především vědomostní soutěže - z hlediska divácké spokojenosti nemá konkurenci klasický AZ kvíz (koeficient 8,8), z primetimové zábavy se v září nejvíce líbila Všechnopárty Karla Šípa (koeficient 8,0). První místa žebříčků diváckého hodnocení pravidelně obsazuje nedělní Objektiv (koef. 9,1) a stále větší popularitě se těší také spotřebitelský magazín Testoviny (koef. 8,8). Nejúspěšnější dokumenty ČT reprezentoval v září např. francouzský cyklus Kočovníci moří (koef. 8,8) či ekologický projekt Živé srdce Evropy, představující naše přírodní bohatství prostřednictvím krátkých odpoledních spotů.

zdroj: PR ČT





Reklama




Vybrané články