Quantcast

Renata Pešková: Public TV se rok hledala, teď máme jasnou koncepci

| Tisk

logo Dostat se do všech vysílacích platforem a sjednotit programové schéma. Cílem výkonné ředitelky Public TV Renaty Peškové ještě je stanici zprofesionalizovat a nalézt mix financování.

Public TV prochází od svého vzniku před rokem různými fázemi. Mají nějakou logiku, nebo se zjistilo, že původní koncepce byla chybná a nyní dochází k její nápravě?

Na začátku stála myšlenka založení nové televize, pro kterou bylo připraveno ekonomické zázemí. Chyběl však koncept televize - nebyla stanovena její cílová divácká skupina, nebyly vytvořeny technické a personální předpoklady jejího fungování – neexistovaly zde zkrátka základní stavební pilíře nezbytné pro řádný provoz každé televize. Tyto elementární nedostatky způsobily, že se Public TV rok hledala – a za ten rok stála hodně peněz. V úvodu neexistoval pevný koncept. Vědělo se, že bude televize - nevědělo se, jaká bude a pro koho.

Vyměnilo se vedení Public TV. Je současný tým už stabilní a má jasnou vizi?

Tým se vyměnil téměř kompletně. Vznikla úplně nová personální struktura. Byl logicky vytvořen nový koncept, nové zaměření, nový profil. Je tady jasná vize, kam chceme směřovat a jakou chceme být televizí. Chceme být lifestylově zaměřenou televizí s regionálními prvky a víme proč. Chceme být doplňujícím segmentem na televizním trhu. Chceme fungovat na bázi pravidelného programového schématu, pevných časů a jasných programových formátů. Tak, aby divák, který opustí sledování „velké“ televize, s jistotou věděl, když přepne na Public TV, jaký program tam pro něj je nachystaný. Divák nebude tápat – Public TV mu bude přinášet předem předpokladatelný programový obsah.

Od počátku Public TV nebylo příliš zřejmé, co vlastně chce vysílat a jakou chce být televizí. Jakou tedy chce být?

Chceme být pozitivně laděni a vstřícní. Chceme přinášet témata ze života, která obklopují každého z nás. Chceme přinášet společensky zaměřený zpravodajský magazín s informacemi z celé republiky, pravidelně zařazujeme programový blok s názvem O nás o lidech, kam si zveme zajímavé hosty, v hojné míře přinášíme lifestylové magazíny Pohoda - o sportu, motorismu, cestování, životním stylu, domácnosti, hobby atd.

Pravděpodobně máte velké plány. Kromě satelitu nyní působíte i v DVB-T multiplexu ve vybraných lokalitách. Co si od toho slibujete?

Maximálně možné pokrytí území. Jsme přesvědčeni, že máme lidem co nabídnout. DVB-T je záležitostí, která má cenu služby ve vývoji. Předpokládá se postupné zdražování. My za dnešní šíření DVB-T platíme. Jedeme ve stejném režimu jako např. Óčko, tedy jako převzaté vysílání. A děláme to proto, že náš současný obchodní model je vystavěn dostatečně efektivně tak, aby nám umožnil generovat potřebné finanční prostředky, a to např.. i z regionů, ve kterých působíme. Již dnes využíváme i jiné platformy distribuce programu, jako jsou kabel nebo IPTV – v rámci těchto se trvale rozšiřujeme

Na jak dlouho budete v DVB-T multiplexu působit a je vaším cílem v něm po liberalizaci TV trhu působit nastálo?

V této chvíli není časové omezení. Máme v plánu intenzivně využít všechny dostupné platformy vysílání, kabel nebo IPTV. Obecně máme ambice ukotvit na televizním trhu a DVB-T nám má k tomu pomoci.

V dominantní kabelovce UPC ani v IPTV od Telefónky O2 však nejste.

Prozatím nejsme v UPC, jednáme. Chtějí nás a myslím si, že je to velmi blízká budoucnost. V tuto chvíli jsme v menších regionálních kabelovkách a v síti IPTV, nikoliv však v O2TV. UPC cítí, že program Public TV doplňuje svým charakterem nabídku, aktuálně o nás proto projevuje vážný zájem

Program Public TV tvořily často reprízy regionálních zpráv studií RTA. Proč jste od toho nyní opustili?

Důvodů je více. Primární je ten, že, jak jsem přesvědčena, televize má mít vlastní výrobní zázemí a vyrábět si zpravodajství pokud možno vlastními silami, resp. za pomoci svých či napřímo partnersky sjednaných výrobních televizních štábů. Dalším důvodem bylo to, že na mediálním trhu působím 16 let a mám nemalé zkušenosti s regionálním zpravodajstvím. Umíme si proto nyní smlouvy se štáby zajistit přímo, bez zprostředkovatele, tedy RTA. Dalším důvodem pro ukončení dodávek zpravodajství z RTA byl fakt, že naše zpravodajství pojímáme programově odlišně – tedy spíše jako magazín– tj. regionální zajímavosti, kultura, společnost, pozvánky apod. Nejsme a nechceme být Z1, nepotřebujeme aktuální zprávy. Máme zájem být prostě jiní.

Když se podrobně podíváme na programové schéma Public TV, všimneme si rotace smyčky. Myslíte, že v tom je budoucnost Public TV, nebo je to jen dočasný stav?

Není to rotace smyčky. V tuto chvíli připravujeme denně 60 minut premiéry nových pořadů. Od září budou dvě hodiny. Nyní střídáme sedm různých hodin, takže se nejedná o smyčku. Máme systém rolety. Od poloviny srpna připravujeme další změnu ve schématu, kdy vložíme do vysílání celkem šest nových hodin na bázi vstupů z regionů ČR a jak jsem již řekla, od podzimu vytvoříme další premiéry ve večerních hodinách. Schéma se výrazně obohatí.

Televizní digitalizace u nás ustrnula. Nechce více Public TV zasáhnout do dění? Třeba tím, že se pokusíte dostat více do povědomí diváků...

Usiluji jít svébytnou cestou. Mým primárním cílem bylo určit jasný koncept televize, stabilizovat tým ekonomickou stránku fungování. Zajistit maximální možné rozšíření programu Public TV, a to všemi dostupnými distribučními cestami. V okamžik, kdy mám vytvořeny tyto základy, tak má smysl jít do marketingových aktivit. Ty plánuji na září ve spolupráci s regiony. Ale nemíním v nich utopit miliony.



Jste převážně satelitní digitální televize. Využijete v rámci svého vysílání technologické možnosti? Mám namysli EPG, vysílání ve formátu 16:9, interaktivitu apod.

Vysílání ve formátu 16:9 připravujeme na letošní září. Limity máme na straně dodavatelů, řešíme je. Naším cílem je zlepšit kvalitu vysílání – zvuk, obraz. Nastaveny jsou nové technické parametry. Připravujeme novou grafickou image. Od září bychom rádi byly graficky a technicky jiní, profesionálnější.

Rozhodli jste se být neplacenou stanicí. Jak vidíte budoucnost financování Public TV. Jen z televizní reklamy to asi nebude možné...

Myslím si, že máme vytvořenou koncepci založenou na financování z více zdrojů. Televize potřebuje zpravidla čtyři roky, aby se etablovala a začala zdravě ekonomicky fungovat. Již nyní jsme se ekonomicky ozdravili. Jdeme cestou samofinancování programu a efektivního zhodnocování vysílacího času. Co nejvíce jednáme s partnery, kteří jsou ochotni se spolupodílet na vysílání.

Radim Novák





Reklama




Vybrané články