Quantcast

Skylink: Problematický příjem nového TP na některých přijímačích se řeší

| Tisk

logo Na některých set top boxech a televizorech se satelitním tunerem se objevily problémy s příjmem nového transpondéru operátora satelitní platformy Skylink. Provozovatel situaci řeší s výrobci a importéry přijímačů.

Před měsícem operátor česko-slovenské satelitní platformy Skylink uvedl do komerčního provozu nový transpondér na satelitu Astra 3B. Nový DVB-S2 multiplex pracuje na kmitočtu 12,344 GHz, polarizace horizontální, SR 29900, FEC 2/3, DVB-S2/8PSK. Multiplex slouží pro distribuci programů České televize (ČT) ve vysokém rozlišení (HDTV) - tedy okruhy ČT1 HD (včetně ČT1 SM HD, ČT1 JM HD), ČT2 HD, ČT24 HD, ČT Sport HD a ČT:D HD/ČT art HD. Vedle HD programů ČT se zde vysílají také programové služby Českého rozhlasu a zřejmě brzy i další programy na vyčleněných pozicích Novinka 1, Novinka 2 a Novinka 3.

Nová HD distribuce programů ČT nahradila původní verzi v klasickém SD i rovněž starou distribuci stanic ČT1 HD, ČT2 HD a ČT Sport HD. Souběh probíhal pouhý jeden týden. Během té doby si museli zákaznici přeladit své přijímače na nové parametry. Na certifikovaných přístrojích Skylink READY s funkcí FastScan proběhlo přeladění na nové HD programy automaticky. Během přechodu na nové parametry se na některých přístrojích objevily komplikace.

"Problémy s novým transpondérem se vyskytly na různých zařízeních, zpravidla z roku 2013/2014," vysvětluje Jaromír Glisník, člen představenstva společnosti M7 Group, která satelitní platformu Skylink provozuje. Podle něj se jedná řádově o stovky jednotlivých případů, které se řeší:

- některé přijímače GoSAT 7056 (výrobce Opentech) … hardwarová chyba, stárnoucí kapacitory … řeší importér
- televizory Panasonic … hardwarová chyba, řeší výrobce/importér
- televizory Philips … hardwarová chyba, řeší výrobce/importér

"Ještě víme o problémech některých přijímačů Topfield. Jedná se o dlouhé přepínání z programu na program. Důvody problémů neznáme, spolupracujeme však s výrobcem a importérem na analýze problému," popisuje situaci Jaromír Glisník.



Majitel satelitní platformy Skylink dělá vše pro vyřešení problematického příjmu na některých přístrojích a tedy pro spokojenost všech svých zákazníků.

"Vysílací řetězec jsme několikrát kontrolovali, vše je v pořádku. Přístroje, které mají problém s touto frekvencí mají zpravidla stejný problém s podobnou frekvencí na jiných satelitech," dodává Jaromír Glisník.

redakce





Reklama




Vybrané články