Quantcast

Od června bez přetáčení reklamy na kanálech TV Prima

| Tisk

Televize Prima upozorňuje, že již za týden - 1.6.2022 - přijde dlouho očekávaný den D, který změní využívání všech televizních IPTV a OTT služeb na programech Prima. Při zpětném (odloženém) zhlédnutí pořadů skupiny Prima se na těchto platformách dočká omezení přetáčení reklamních bloků.

Jednotný režim aplikovaný na všechny internetové platformy nebude. Každý operátor se může rozhodnout, jakou nabízenou variantu Primou bude využívat. Poskytovatelé televizních služeb mohou dokonce zakoupit práva na sledování vysílání programů Primy zcela bez reklam.

Jsme první na trhu, kdo přišel za IPTV operátory s požadavkem omezení přetáčení reklamy, přestože toto téma leží na stole již mnoho let. Situace s přetáčením reklamy se pro nás jako komerční televizi stala postupně neúnosnou. Velkou roli v našem rozhodnutí hraje i skutečnost, že zpětné přehrávání pořadů, a s tím spojené přeskakování reklamy, se těší čím dál větší popularitě. Kvůli tomu ročně přicházíme až o 300 milionů korun, které bychom mohli zpětně investovat do výroby dalšího programu,“ říká Lukáš Kubát, ředitel pro strategii skupiny Prima.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Sídlo skupiny TV Prima (foto: FTV Prima)

Uvědomujeme si, že celý proces implementace je pro všechny strany náročný, snažili jsme se operátorům naslouchat a umožnit jejich zákazníkům nabídnout varianty s výrazně menším množstvím reklamy,“ pokračuje Lukáš Kubát a dodává: „Oceňujeme proto, že mnozí operátoři důvody našeho kroku časem pochopili a přinášeli nám konstruktivní dotazy a návrhy při zavádění projektu. V rámci implementace většina operátorů našla technické řešení, které umožní jejich zákazníkům odsledovat pouze poloviční objem reklamy v rámci zpětného sledování v porovnání s živým vysíláním.“

Omezení přetáčení reklamy

Většina operátorů IPTV a OTT služeb umožní divákům v rámci zpětného zhlédnutí na programech Primy přehrání polovičního objemu odvysílané reklamy v porovnání s živým vysíláním.

Zároveň s tímto krokem skupina Prima zintenzivnila aktualizaci programových schémat. Divák, který bude chtít zpětně sledovat vybraný pořad, vždy vyhledá přesný začátek pořadu, a nebude tak muset ztrácet čas jeho hledáním.




obrázek

▲ Obr č. 2 - Nepřetáčej - osvětová kampaň TV Prima (foto: FTV Prima)

SledovaniTV.cz zavedlo vlastní řešení a možnost dokoupit balíček Prima bez reklam

Mezi prvními operátory, kteří se připravili na změny a zavedli vlastní řešení, jež zkvalitní uživatelský zážitek, je například SledovaniTV.cz. „Přestože z povinnosti nasadit omezení přetáčení reklam nejsme nadšení a víme, že se jedná se o zásah do diváckého komfortu, snažili jsme se funkci navrhnout tak, aby uživatelé stále měli možnost zpětné přehrávání plnohodnotně používat. Zároveň si budou moci koupit za měsíční poplatek doplňkový balíček "Prima bez reklam", který jim při zpětném sledování umožní přeskakování reklam automaticky,“ vysvětluje Michal Jura, obchodní ředitel SledovaniTV.cz, jejichž řešení využívá více než 250 000 domácností.

Osvětová kampaň Nepřetáčej

Skupina Prima změnu u programů Prima v aplikacích OTT a IPTV operátorů podpořila osvětovou kampaní #Nepřetáčej, která divákům vysvětluje, že příjmy z reklam jsou pro komerční televizi zásadní. Jde o hlavní zdroj pro provoz stanice a financování výroby a nákupu pořadů

Kampaň #Nepřetáčej představuje s nadsázkou tři oblíbené pořady skupiny Prima (ZOO, Máme rádi Česko a 7 pádů Honzy Dědka), jak by vypadaly v levných kulisách a provedení. Kampaň mohou diváci vidět napříč všemi mediatypy skupiny Prima, včetně rádií, nebudou chybět ani inzeráty v denících, v televizních guidech a v online.

redakce





Reklama




Vybrané články