Quantcast

Soud předběžně zakázal UPC srovnávací reklamu internetu s O2

| redakce | tisk

Společnost UPC Česká republika nesmí používat srovnávací reklamu na internet O2, který nabízí společnost Telefonica O2 Czech republic. Městský soud v Praze ji předběžně zakázal největšímu kabelovému operátorovi v ČR.

Podle O2 je srovnávací reklama neadekvátní, UPC ale tvrdí opak. Reklama společnosti UPC, vysílaná na televizních a rozhlasových stanicích, srovnává připojení o rychlosti 8 Mbit/s od Telefóniky za cenu 750 Kč s nabídkou UPC s rychlostí 10 Mbit/s za 490 Kč.

"Soud vyhověl naší stížnosti, že srovnání UPC bylo zcela neadekvátní a poškozuje společnost Telefónica O2. O2 ADSL Internet totiž obsahuje i bonusové nadstandardní služby jako O2 TV nebo zvýhodněné volání mezi dvěma mobilními čísly. Ty automaticky UPC nenabízí, ani je nezohlednil ve srovnání," řekl ČTK mluvčí Telefóniky Martin Žabka.

František Malina, mluvčí a ředitel PR společnosti UPC ČR k tomu uvedl, že soudní spor určuje, na čí straně je právo. Nikoliv předběžné opatření, které jen upravuje poměry účastníků. "Soud tak v tomto případě nerozhodl, že reklama naší společnosti je zakázaná, ale pouze o tom, že se této reklamy máme do eventuálního rozhodnutí zdržet," uvedl Fr. Malina a nemyslí si, že by reklama měla charakter zakázané srovnávací reklamy. Podle něj jsou skutečné parametry srovnatelé a přesvědčivě vypovídají o výhodnosti či nevýhodnosti nabídky.

UPC a Telefónica O2 si nejvíce konkurují v oblasti poskytování přístupu k internetu. UPC měla v polovině roku 2009 celkem 335 tisíc klientů internetu, Telefónica 682 tisíc uživatelů ADSL.

zdroj: ČTK





Reklama




Vybrané články