Quantcast

České stanice kvůli poklesu reklamy snižují výdaje

| redakce | tisk

České televizní stanice kvůli ekonomické krizi a klesajícímu příjmu z reklamy začínají šetřit a snižují své výdaje. Největší česká komerční TV Nova snížila výdaje do koprodukčních filmů zhruba o 40 procent.

"Do koprodukčních filmů ročně investujeme několik desítek milionů ročně - ne víc než sto milionů. Letos jsme však trochu přibrzdili, jelikož se snažíme ušetřit nějaké peníze a navíc nabídka filmů byla velmi chudá. Myslím ale, že pokud budou přicházet filmaři s kvalitními nabídkami, tak se do toho zase pustíme," řekl ČTK Petr Dvořák, generální ředitel TV Nova. Televize v prvním pololetí letošního roku snížila své náklady na 1,25 miliard Kč ze 1,4 miliard ve stejném období roku 2008.

Šetří také Prima. Podle ředitele televize Marka Singera měl provozovatel příjem z reklamy v první polovině roku 2009 nižší zhruba o 20 procent. Prima proto zavedla celou řadu úsporných opatření. Podrobnosti k nim ale neuvedla.

Veřejnoprávní Česká televize (ČT) zredukovala náklady napříč celou televizí, aby dosáhla vyrovnaného hospodaření. Úsporná opatření by neměla ovlivnit výrobu vlastních pořadů či koprodukci českých filmů.

Krize nutí šetřit i menší TV stanice. Z1 mění strukturu vysílání, snižuje mzdové i výrobní náklady. Šetřit hodlá i TV Barrandov.

zdroj: Hospodářské noviny, ČTK





Reklama




Vybrané články