RRTV upravila čas reklamy na komerčních stanicích
| redakce | tiskČeský regulátor médií Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) změnila pravidla pro vysílání reklamy na komerčních TV kanálech. Nová metodika zrušila celkový denní vysílací čas reklamy a teleshoppingu a nadále určila čas na max. 12 minut z jedné vysílací hodiny.
Provozovatel komerční stanice si nově může určit poměr reklamy a teleshoppingu ve vysílání. Doposud mohla reklamy tvořit 15%, v případě teleshoppingu 5 procent vysílacího času.
Norma bude platit do doby, než Česká republika přijme směrnice EU z roku 2007.
RRTV dále sjednotila délku pořadů, které lze přerušit reklamou nebo teleshoppingem na minimálně 30 minut. Odstranila povinnost 20 minutového intervalu mezi přestávkami na reklamu.
Další změnou je zrušení maximálního počtu bloků a celkového denního podílu teleshoppingu. Televizní stanice mohly až doposud vysílat až 8 souvislých teleshoppingových pořadů. Celková délka nesměla překročit 3 hodiny.
Reklamu a teleshopping bude možné odlišit od redakčního obsahu vedle obrazových nebo zvukových prostředků nově také prostředky prostorovými - tedy např. takzvanou dělenou obrazovkou. I tato reklamní technika musí respektovat obecná pravidla.
zdroj: ČTK, Novinky.cz
 
  
  Parabola.cz
Parabola.cz Facebook
Facebook Twitter
Twitter











 20:05 Minuty ze StarDance Tour
20:05 Minuty ze StarDance Tour 20:00 100 000 dolarů na slunci
20:00 100 000 dolarů na slunci 20:13 Sportovní noviny
20:13 Sportovní noviny 20:15 Farma Vojty Kotka
20:15 Farma Vojty Kotka 20:10 Sudá a lichá
20:10 Sudá a lichá 20:05 Vítejte ve světě Andrého Rieu II (7, 8)
20:05 Vítejte ve světě Andrého Rieu II (7, 8) 20:30 Čo ja viem
20:30 Čo ja viem 20:00 Família
20:00 Família 20:30 Farma XVII.
20:30 Farma XVII. 20:20 Svatba upírů
20:20 Svatba upírů