Skylink včera provedl dvě změny v kódování
| redakce | tiskŘada diváků satelitní platformy Skylink včera zaznamenala problémy s dekódováním programů. Své oblíbené programy někteří diváci nemohli sledovat a hledali pomoc operátora.
Důvodem možného výpadku v dekódování byly dvě změny v kódování, které proběhly na základě pokynu společnosti Irdeto.
"Včera ráno došlo na pokyn Irdeta ke dvojí změně dekódovacích klíčů v intervalu 2 hodin
," popsal situaci webu parabola.cz Jaromír Glisník, člen představenstva společnosti M7 Group, která provozuje platformy Skylink a CS Link . "Tuto mimořádnou změnu bylo nutno provést, protože systém vykazoval nestandardní chování a hrozily výpadky v dekódování
," dodává.
Jak aktualizace klíčů u přístupových karet funguje? "Přijímače, které byly vypnuté nebo v pasivním stand by módu, si okamžitě po zapnutí nestačily načíst nové klíče. Délka cyklu zasílání klíčů je 3 minuty, takže po zapnutí přijímače bylo třeba vyčkat maximálně 3 minuty než klíče dorazily. Zákazník ovšem nesměl přijímač vypínat či přepínat kanály
," říká.
Výpadek se ale dotkl jen některých zákazníků. "Tento problém se týkal zákazníků, kteří neměli v době výměny klíčů přijímače zapnuty
," vysvětluje.
Jak mají diváci Skylink a CS Link v podobných případech příště postupovat? "Na našem webu (www.skylink.cz - pozn. redakce) je aplikace Rychlá pomoc, která při výpadku dekódování či jiných problémech poskytuje návody k řešení
," popisuje řešení Jaromír Glisník.
"Obecná a univerzální rada pro mimořádné výpadky v dekódování však zní: nechat přijímač na jednom z běžných programů (ideálně ČT nebo STV) a počkat pár minut
," říká.
Jde o univerzální způsob řešení problému s výpadky v dekódování. "Až pak má smysl hledat jiná řešení
," upozorňuje Jaromír Glisník.