Quantcast

Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou

| redakce | tisk

Hudební televize Óčko oslavila na konci června výročí. Stanice již před rokem změnila hlavní způsob distribuce signálu na digitální terestrický. Díky tomu je již rok pevnou součástí 90% domácností v ČR a zdvojnásobila svou sledovanost.

Za poslední rok Óčko ušlo dlouhý kus cesty. Známá hudební značka na televizním trhu prošla nejen rebrandingem, který Óčko omladil a dal mu svěží nádech, ale také se vyvíjela i po obsahové stránce. Za dobu digitálního vysílání mohli diváci Óčka trávit čas s narůstajícím počtem lifestylových pořadů jako například Fashion Time, Limuzína, Drzá Diana, LUFTSHOW Jakuba Koháka či TyTrubko.

Výrazným posunem bylo hlavně rozšíření pokrytí stanice prostřednictvím třetího celoplošného multiplexu, díky kterému teď Óčko přijímá 90% populace ČR. Televize dokázala tuto příležitost využít, přilákat nové diváky a zvýšit svojí sledovanost a podíl na sledovanosti v hlavní cílové skupině 15-34 na dvojnásobek.

Změna sledovanosti stanice Óčko, Rat% v CS 15-54, CS 15-34

Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou
▲ Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou

Změna podílu na sledovanosti stanice Óčko, Shr% v CS 15-54, CS 15-34

Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou
▲ Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou

Zdroj: ATO - Mediaresearch, před MUX - 7/2011-6/2012, MUX - 7/2012-6/2013

Navýšením pokrytí se stanice stala neodmyslitelnou součástí televizního trhu. Stabilní přízně dosahovala jak u diváků ve věku 15-34, tak i u skupiny 15-54, kdy její měsíční podíl na sledovanosti neklesl pod hranici 1,5% v 15-34 a 1% v 15-54.

Vývoj podílu na sledovanosti stanice Óčko, Shr% v CS 15-54, CS 15-34

Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou
▲ Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou

Změna samotného charakteru stanice sebou přinesla i pozitivní změnu divácké základny. Za rok se Óčko stalo nejmladší celoplošnou terestrickou stanicí na českém trhu, jejíž až 53% diváků jsou lidé ve věku 4-34 let. Svoji pozici si také zlepšila u diváků v produktivním věku 35-54 let, kteří nyní tvoří víc než třetinu stabilní divácké základny stanice. Rostoucí oblibu Óčka dokazuje i narůstající čas, který mu jeho diváci věnují. U skupiny ve věku 15-54 došlo k nárůstu o 10% a u hlavní CS 15-34 dokonce o 18% na úroveň až 47 minut denně.

Bez ohledu na pracovní den či víkend je Óčko stabilní součástí dne. Důkazem je sledovanost pracovních dnů a víkendů, která je u skupiny 15-34 téměř vyrovnaná.

Bezproblémová dostupnost stanice s sebou přinesla i nárůst zásahu. Óčko zvýšilo zásah na úroveň 2,6 mil diváků ve věku 4+ za měsíc, co představuje nárůst o 77%. Nyní Óčko dělá denně společnost 86% diváků více, než před vstupem do MUX3.

Zásah a meziroční změna zásahu stanice Óčko, CS 4+

Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou
▲ Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou

Veškeré pozitivní změny: nárůst pokrytí, zdvojnásobení sledovanosti a podílu na sledovanosti, rostoucí zásah i obliba z pohledu stráveného času vedly ke zvýšení atraktivity stanice také pro zadavatele televizní reklamy. Po obchodní stránce stanice také nezklamala. Natočila o 87% více GRPs než tomu bylo před vstupem do MUX3. O pozitivech inzerce na stanici Óčko se již přesvědčilo 60% zadavatelů TV reklamy na trhu.

Zdroj: ATO - Mediaresearch, před MUX - 7/2011-6/2012, MUX - 7/2012-6/2013

Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou
▲ Óčko po prvním roce v DVB-T na výbornou

Pozitivní změny ve sledovanosti a neutichající poptávka po různých hudebních žánrech v televizi vedla stanici Óčko ke spuštění své „sestry“ Óčko Gold, která se zaměřuje na největší hity od 60. až do 90. let. Óčko GOLD zahájila své vysílání v červnu 2013 po boku své „sestry“ v MUX3 a po měsíci může slavit úspěšný start.

Od zahájení vysílání oslovila již 800 tis. lidí ve věku 4+. Stanice dělá týdně společnost téměř 300 tis. divákům ve věku 4+. Svým neustále rostoucím zásahem dosáhla u CS 15-54 podílu na sledovanosti ve výši 0,22%. Za dosažené výsledky vděčí Óčko Gold hlavně přízni skupiny diváků v produktivním věku 25-44 let, kteří tvoří až 65% všech diváků stanice.

zdroj: atMedia





Reklama




Vybrané články