Quantcast

Exkluzivní obsah klíčem růstu pay-tv v regionu MENA

| redakce | tisk

Operátoři placené televize na Středním východě a v severní Africe se stále více spoléhají na exkluzivní obsah, který jim má pomoci získat nové abonenty. Platí to zejména pro satelitní televizní platformy jako jsou beIN a OSN.

Vyplývá to z reportu Digital TV Research. Úspěšný je zejména operátor beIN, který získal mnoho abonentů v krátkém časovém období.

"Získání abonentů v MENA není vůbec jednoduché kvůli pirátství ve většině zemí. Více než polovina domácností v regionu sleduje bezplatnou satelitní nabídku. Kromě toho zavedeným operátorům pay-tv nyní konkurují nové platformy jako je několik IPTV platforem, které kladou větší důraz na SVOD než na tradiční lineární balík programů," uvedl Simon Murray, autor pátého vydání Digital TV Middle East & North Africa Forecasts.

Přes tyto překážky se počet domácností s pay-tv ve 20 zemích během let 2010 až 2021 zdvojnásobí na 20,9 milionu. Turecko představuje 37% z celkového počtu abonentů v roce 2021. Z 5,4 mil. pay-tv domácností bude mezi roky 2015 až 2021 celkem 1,98 mil. zákazníků z Turecka, 0,63 mil. z Uzbekistánu a 0,59 mil. z Egypta.

Placenou televizi měla na konci roku 2015 zhruba pětina domácností. Tento podíl se do roku 2021 vyšplhá na 24,2%. Penetrace pay-tv v Kataru bude ve stejném roce 80%, Gruzii 69%, Izraeli 68% a Spojených arabských emirátech 62%. Nicméně podíl pay-tv nižší než 10% na trhu bude v Alžírsku, Egyptu, Jordánsku, Maroku, Sýrii a Tunisku.

Výnosy z pay-tv se během let 2010 až 2021 vyšplhají o 82% na 5,02 miliard USD. Jen mezi roky 2015 až 2021 vzrostou o 25 procent. Turecko a Izrael přispějí 45% výnosy v regionu v roce 2021.





Reklama




Vybrané články