Quantcast

ČRo 1 - Radiožurnál čekají od 1. ledna 2008 výrazné změny

| redakce | tisk

Moderní zpravodajsko-publicistická stanice příjemná k poslechu všem cílovým skupinám. Stanice, o kterou budou mít zájem poznání chtiví lidé. Stanice, pro kterou je kvalitní zpravodajství a publicistika absolutní prioritou. Stanice, pro kterou základním prvkem zůstává mluvené slovo doplňované nejkvalitnější, ale zároveň širokospektrální českou i zahraniční hudbou posledních dekád. To je vize nové ředitelky ČRo 1 - Radiožurnálu Barbory Tachecí. K jejímu naplnění mají vést změny, které od 1. ledna vysílání ČRo 1 - Radiožurnálu dozná.

Chceme, aby Radiožurnál - coby vlajková loď Českého rozhlasu - byl modernějším a méně konzervativním rádiem schopným být v dlouhodobém horizontu absolutně většinovým rádiem v České republice. Chceme, aby byl Radiožurnál ještě lepší veřejnou službou než dosud s větším důrazem na kvalitní původní zpravodajství a kvalitní publicistiku,“ říká Barbora Tachecí.

Radiožurnál se bude ve svém vysílání více soustředit na okamžité a rychlé zpravodajství, princip „teď a tady“, se bude prolínat celým dnem - před jakýmkoliv naplánovaným programem či blokem bude mít přednost aktuální a rychlé zpravodajství. Jednotlivé vysílací bloky budou mít v pracovních dnech i o víkendech své stabilní moderátory. Tento základní tým moderátorů budou od Nového roku tvořit Jan Pokorný (po-pá 5:00 - 9:00), Lucie Výborná (po-pá 9:00-12.00), Vít Dvořák/Jan Bumba (od poloviny února) jako moderátoři Ozvěn dne ve 12:00 a Radiofóra v 18:00, Milan Bílek (po-pá 12:30 - 15:00), Hanka Shánělová (po-pá 15:00 - 17:30), Martin Veselovský (po-pá 17:30 - 18:00), Romana Navarová (so, ne 6:00 - 10:00), Václav Žmolík (so, ne 11:00 - 14:00) a Patricie Strouhalová (so, ne 14:00 - 18:30).

Vedle kvalitního zpravodajství a publicistiky se Radiožurnál zaměří též na rozvoj klasické rozhlasové reportáže. Menšinová témata, kultura, či duchovní rozměr budou soustředěny nejen ve večerních koncipovaných blocích, ale budou integrovány na kratším prostoru navíc i do každodenního vysílání. Dojde k nárůstu původní rozhlasové publicistické tvorby na dvacet hodin týdně. Důraz bude v příštím roce kladen na problematiku Evropské unie, na velmi kvalitní dopravní servis, ekonomiku, vyšší zastoupení regionálního zpravodajství a publicistiku. Problematika evropské integrace tak dostane v rámci zpravodajsko-publicistických bloků Ozvěn dne a Radiofórum svůj pravidelný čas.

Posílena bude četnost dopravních vstupů v ranním vysílání ze 2 na 4 v hodině, dopravní servis bude obohacen i obsahově. Kvalitní ekonomické zpravodajství široce sdílné pro velkou skupinu obyvatel bude součástí Ozvěn dne v 7:00, 8:00, 12:00 a 18:00 hod. Každé ráno se budou moci posluchači těšit na zásadní informace o dění v konkrétním regionu.

Stanice se více zaměří též na hudbu, která byla v posledních letech Radiožurnálu silně vytýkána. „Po hudební stránce se Radiožurnál musí stát konkurenceschopný, a to i přesto, že je hudba v rámci celkového směřování až na druhém místě,“ říká Barbora Tachecí k hudbě, jejíž poměr k mluvenému slovu se nezmění. Plánovaný široký hudební rozptyl vychází ze záměru stanice zasáhnout všechny posluchače bez ohledu na věk či postavení. Posluchači se tak mohou těšit na milou a líbivou hudbu. Půjde o průřez tím nejlepším popem, pop-rockem, soft rockem a disco/dance posledních desetiletí.

Od 1. ledna 2008 dojde k mírnému oživení i současného zvukového obalu, zvukové grafiky. Do nového roku vstoupí Radiožurnál též s novým sloganem, který by měl lépe vyjadřovat positioning stanice. „Radiožurnál: Vaše zpravodajství. Vaše rádio“ tak nahradí stávající staniční slogany.

Všechny změny nebudou náhlé, nebudou náhodné, budou postupně do programu implementovány. Vznikaly v týmu všech vedoucích redakcí na stanici, souhlas s nimi vyslovili generální a programový ředitel i programová rada Českého rozhlasu,“ uzavírá Barbora Tachecí.

zdroj: PR ČRo





Reklama




Vybrané články