TV Nova ve čtvrtek ukončí analogové vysílání v Praze
| redakce | tisk
Největší česká komerční TV Nova potvrdila, že ve čtvrtek 30. dubna 2009 vypne svůj analogový TV signál z pražského vysílače Žižkov (Mahlerovy sady). Po České televizi (ČT), která ke stejnému datu odpojí signál ČT1 (program ČT2 byl odpojen již v říjnu loňského roku) je TV Nova další stanicí, která se oficiálně připojuje k procesu digitalizace v ČR (přechod z analogového na digitální terestrické vysílání).
K ukončení analogového televizního vysílání z vysílače Praha Žižkov odvysílá TV Nova reportáž v Televizních novinách. V rámci příspěvku odkáže diváky, kteří po skončení reportáže na svých obrazovkách analogový program TV Nova ztratí, na web nova.cz/digitalizace. Na tyto webové stránky se diváci budou moci obracet v případě, že televizní signál TV Nova již nenaladí. Cílem je zmapovat skutečnou situaci a konkrétní potíže diváků s přechodem na zemské digitální vysílání a zajistit, aby žádný divák, který mohl přijímat analogové vysílání Novy, nepřišel o možnost sledovat Novu i nadále.
K vypnutí svého analogového signálu přistoupí TV Nova i přesto, že podle jejího názoru neproběhla řádná informační kampaň, jak stanovuje zákon. „Na nedostatky vládní informační kampaně jsme dlouhodobě upozorňovali. Dokonce jsme byli nuceni suplovat informační roli státu vysíláním vlastních spotů
,“ říká generální ředitel TV Nova Petr Dvořák. Tuto spotovou informační kampaň vysílá TV Nova na vlastní náklady již od začátku letošního února. Upozorňuje v ní občany Prahy přijímající analogový televizní signál z vysílače Žižkov na blížící se termín vypínání. Stejně tak upozorňuje diváky ve svých zpravodajských pořadech na možné problémy s příjmem televizního signálu prostřednictvím společných antén, informace jsou k dispozici i na webu.
Podle výsledků výzkumu Mediaresearch zadaného Asociací televizních organizací jen necelá polovina pražských domácností spontánně uvedla, že ví o vypnutí analogového vysílače Praha - Žižkov, což svědčí o nedostatečné státní informační kampani, jejíž zásah výrazně předčila podle daného výzkumu kampaň televizní.