Quantcast

Česká televize uzavřela soutěž na nové logo

| Tisk

logoČeská televize uzavřela soutěž na vytvoření nového loga a jednotného vizuálního stylu. Soutěž byla vyhlášena v březnu 2006.
České televizi bylo zasláno celkem 73 návrhů, z nichž 7 postoupilo do II. kola. K soutěži byli vyzváni grafici, designéři a komunikační agentury prostřednictvím největších profesionálních designérských organizací ČR, dále grafická studia, zabývající se primárně korporátní a televizní grafikou, a rovněž grafici ČT.

Do druhého kola postoupili: Agentura Ogilvy CID (autor: prof. Rostislav Vaněk, kreativní ředitel a pedagog VŠUP v Praze), Agentura Reklamní servis (autor: Lukáš Taneček, grafický designér), Agentura TBWA/Praha (autor: Goran Patlejch, Senior Art Director), Agentura WMC/Grey (autoři: Aleš Mička a Michal Hořava, grafičtí designéři), Štěpán Malovec (grafický designér a pedagog VŠUP v Praze), Storm Type Foundry (autor: František Štorm, typograf, grafický designér a pedagog VŠUP v Praze) a studio Typo+ (autor: Václav Kučera, grafický designér).

Návrhy hodnotila a vybírala mezinárodní skupina nezávislých odborníků, jejímiž členy byli:

Basi Akpabio, kreativní ředitel Creative services BBC (předseda poroty),
Eda Kauba, kreativní ředitel EURO/RSCG,
Robert V. Novák, grafický designér,
Fabio Purino, kreativní ředitel francouzsko-německého kulturního kanálu ARTE,
Štěpán Wolde, marketingový ředitel ARBOmedia,


Ivan Zachariáš, filmový a reklamní režisér,
Alan Záruba, grafický designér a pedagog VŠUP,
prof. Zdeněk Ziegler, grafický designér a bývalý rektor VŠUP.

Členové odborné komise se jednomyslně shodli na vítězi soutěže, jímž se stal grafický designer Štěpán Malovec. Vítězný návrh je nyní zpracováván do nového komplexního vizuálního stylu České televize.

Cílem zavedení nového vizuálního stylu je sjednocení užívání značky České televize ve všech studiích a její modernizace s ohledem na revoluční vývoj na českém televizním trhu, zejména v oblasti digitalizace a vzniku nových kanálů. Vizuální strategie a nový grafický styl byly projednány s Radou České televize. Grafický manuál pro užití loga na obrazovce ČT pro všechny vysílané kanály a mimo obrazovku (např. označení budov, merkantilních tiskovin, webové a teletextové stránky, označení kamer a zpravodajské techniky, vozový park ČT apod.) zpracuje Česká televize do konce roku. Nový vizuální styl představí veřejnosti a divákům začátkem roku 2007.

Martin Krafl
Tiskový mluvčí ČT





Reklama




Vybrané články