Quantcast

Německo: Programy ze satelitu přijímá 18,07 mil. domácností

| Tisk

Příjem televizních a rozhlasových programů ze satelitu si v Německu získává stále nové diváky a posluchače. Na konci roku 2012 využívalo příjem programů ze satelitu již 18,07 mil. německých domácností, což meziročně představuje růst o 524 tisíc domácností (+3 procenta).

V Německu roste silná poptávka spotřebitelů po velké programové nabídce a kvalitě a to zejména možnosti příjmu programů ve vysokém rozlišení (HDTV). Vyplývá to z výsledků ASTRA TV Monitor 2012, které dnes představil satelitní operátor SES (Astra) v Mnichově. Report je založen na 6 tisících odpovědí domácností.

Satelity stále upevňují svoji pozici jako infrastruktury pro příjem televizních programů v Německu. Dodávají programy a služby 47 procentům všech televizních domácností. Kabelová televize dosáhla 44 procentního podílu, což představuje pokles o 570 tisíc domácností proti předchozímu roku (-3%) na 16,7 miliony domácností. Digitální TV ze satelitu dosáhla nového rekordního podílu 59 procent všech digitální TV domácností (kabelová 30 procent).

Digitální pozemní příjem vykázal nárůst po poklesu v roce 2011 a DVB-T na konci roku 2012 sledovalo 2,05 milionu domácností (plus 220 tisíc).


obrázek

Graf: Příjem programů ze satelitu je v Německu nejoblíbenější

Televizi přes internetový protokol (IPTV) využívalo 1,26 milionu domácností (plus 10 tisíc domácností).



Televize ve vysokém rozlišení (HD) je i nadále hlavním faktorem růstu - 44 procent (7,9 milionu) všech satelitních domácností sleduje HD, což je o téměř 2 miliony diváků více než před rokem. Kabelová TV zvýšila HD podíl z 1,27 milionu na 4,53 milionu domácností, 27 procent všech kabelových domácností. Celkově se počet HD domácností v Německu zvýšil na 13,1 milionu (z 10 milionu v roce 2011). Na konci roku 2012 bylo na satelitu šířeno 63 stanic v HD rozlišení, což je zvýšení o 20 programů proti předchozímu roku.

"Satelit nadále rozšířil své vedoucí postavení jako infrastruktury pro příjem TV signálu v Německu," řekl Wolfgang Elsaesser, generální ředitel ASTRA Deutschland. "Náš report ASTRA TV Monitor 2012 jasně ukazuje: spotřebitelé pochopili, že satelit je nejatraktivnější způsob příjmu TV programů v Německu."

redakce





Reklama




Vybrané články