Quantcast

Nová Digi TV CZ nebude párovat karty, nové moduly budou s CI kompatibilní

| Tisk

logo Nová Digi TV CZ, která se divákům představí již začátkem příštího měsíce, nebude párovat přijímače a moduly s dekódovacími kartami. Vladimír Rusnák, ředitel DIGI CZ (viz. foto) v rozhovoru pro web parabola.cz přibližuje chystané změny v české Digi TV.

Novinek čeká na zákazníky české Digi TV celá řada - od širší programové nabídky, nové balíčky, přes nové přijímací zařízení až po možnost balíčkování s dalšími produkty LAMA ENERGY Group, která českou satelitní platformu DIGI TV od dubna letošního roku vlastní.

Parabola.cz: Před půl rokem skupina Lama Energy Group koupila českou část satelitní platformy Digi TV. Proč jste se rozhodli jít do satelitního byznysu?

Vladimír Rusnák, DIGI CZ: Důvodů bylo několik. Strategií skupiny LAMA je rozšiřovat v ČR zákaznický kmen segmentu domácností a k tomu je potřeba postupně rozšiřovat nabídku služeb a provádět bundling, tedy výhodné balíčky několika služeb dohromady. Dalším důvodem je, že v DIGI TV vidíme potenciál a že investice je výhodná sama o sobě. Tato služba sice potřebuje velké vstupní investice do zvýšení kvality, ale věříme, že se to projeví nejen v udržení současných zákazníků, ale do budoucna i v získání nových.

Jak dlouho probíhala jednání s původním majitelem RCS/RDS ohledně prodeje?

Jednání trvala více než rok a přestože obě strany měly zájem se dohodnout, byla velmi složitá, i kvůli tomu, že se jedná o technicky a procesně náročnou službu, pro jejíž poskytování jsou nezbytné třetí strany. Ostatně je známo, že rumunská RCS/RDS prodala DTH operátory i v dalších zemích. Nakonec jsme k dohodě dospěli a teď už je vývoj české DIGI TV v našich rukou.

logo Získanou platformu provozujete pod původním názvem. Plánujete značku „Digi TV“ zachovat na českém trhu i nadále? Proč jste se nerozhodli pro svůj brand LAMA?

Samozřejmě, že dlouhodobě je úvaha o sjednocení brandu naprosto logická. V první etapě po získání DIGI TV jsme ale nechtěli k rebrandingu přistoupit, změn pro zákazníky je dost i bez nového brandu a teprve v pozdější etapě je možné, že přijde čas řešit i tuto otázku. Dáváme zákazníkům informace o rozšiřování programu, nových obchodních podmínkách, nové platformě, CA modulech a nových set-top boxech. Nemá cenu do tohoto koktejlu aktuálně nyní přidávat nový brand.

Necelý měsíc po akvizici české Digi TV jste přidali 5 nových programů, začátkem září další – dětskou televizi Nickelodeon, sportovní Sport 2, v polovině září filmový AMC Channel a erotický program Dorcel TV. Budete ještě rozšiřovat stávající „starou“ platformu Digi TV CZ nebo je rozšiřování staré Digi CZ u konce?

Podstatná informace je, že plánujeme vypnutí staré platformy DIGI v polovině roku 2016. Do té doby tedy chceme migraci všech zákazníků na novou platformu a vzhledem k tomu, že cena základního balíčku „staré“ a Nové DIGI je totožná, nevidíme důvod, proč by zákazníci u staré DIGI chtěli nadále zůstat. V květnu se přidalo 5 nových kanálů a nedávno další 4 kanály – Nickelodeon, Sport2, AMC a Dorcel a celkový počet kanálů jsme tak proti rumunskému vlastníkovi zvedli podstatným způsobem z 68 na 77. Další programy se však už na „starou“ DIGI přidávat nebudou.

Začátkem října přijdete s vylepšenou podobou Digi TV, kterou prezentujete jako „Novou DIGI“. Co mohou od „Nové DIGI“ očekávat Vašich klienti a potencionální Vaši zákazníci?

Nová DIGI TV skutečně není jen reklamní název, ale jedná se o pojem označující novou technologickou platformu, na kterou by měli všichni zákazníci DIGI TV postupně přejít. Tato platforma umožní vyšší technickou kvalitu přenosu ve formátu DVB-S2/MPEG4 i více kanálů v HD rozlišení. Samozřejmě, že k nové technologické platformě patří i nové set-top box nebo CA Moduly. Set-top boxy vymění zákazníkům DIGI TV náš technik zdarma. Celkově bude mít Nová DIGI více než 100 kanálů a s mnoha HD kanály, za které zákazník nic nepřiplácí. Novinkou bude HBO, HBO2, HBO Comedy a HBO GO ale i větší výběr erotických kanálů. A samozřejmě zůstává exklusivní Premier League.

Stávající klienti Digi TV si budou muset vyměnit přijímač s kartou. Kolik stihnete měsíčně přemigrovat klientů na „Novou DIGI“?

Může se jednat o více než 10.000 klientů měsíčně. Realitu budeme znát poté, co první měsíc výměn (tedy říjen) uplyne.

Jak dlouho budou migrace na „Novou DIGI“ probíhat? Kdy stará česká Digi TV skončí?

Ukončení staré DIGI je naplánováno k 30. 6. 2016. Do stejného data bychom rádi přemigrovali celou zákaznickou bázi.

Výměna karty a přijímače by se měla týkat i zákazníků s HD přijímači Kaon a přístupových modulů DIGI CAM. Proč se budou měnit i tato relativně nová přijímací zařízení?

Je sice pravda, že zůstáváme s CAS systémem Nagravision, ale měníme ho za novější verzi. Navíc CAM moduly budu CI aj CI+ kompatibilní (doteď byly CAM moduly len CI+ kompatibilní).

Kolik budete mít přijímačů pro „Novou DIGI“ v nabídce? Můžete je stručně představit?

Bude se jednat o STB Kaon a CAM modul Nagravision, přičemž obě zařízení jsou HD/Mpeg4 kompatibilní. Do budoucna plánujeme rozšiřovat nabídku o další zařízení, resp. umožnit zákazníkům příjem na vlastních zařízeních (např. PC, smartphone, tablet apod.). Doplníme i nové modely STB.

Karta s modulem nebo přijímačem bude nadále spárována? Nelze si objednat „jen“ kartu do přijímače, který již uživatel vlastní? Takhle musí zákazník platit za pronájem modulu, který by jinak nepotřeboval…

Ne, karty a CAM modul (resp. Kartu a STB) nebudeme párovat. Avšak jak jsem už zmínil, náš nový CAS systém nebude kompatibilní s předcházející verzí, proto nebude možné ani nespárovanou verzi karty používat se starým STB, resp. CI+ CAM modulem. Zařízení budeme pronajímat, ale pro zákazníky, kteří si chtějí STB, resp. CAM modul zakoupit, bude k dispozici i tato možnost.

Pro Novou DIGI si budete objednávat nové transpondéry na satelitech Thor či Intelsat nebo se dohodnete se stávajícími operátory na pozici 0,8°W/1°W a využijete simulcrypt? Do jaké míry budete spolupracovat se Slovak Telekom, UPC DTH a RCS/RDS?

Budeme mít vlastní prostor na transpondérech na pozici 1 W, ale také využijeme do maximální možné míry možnosti simulcryptu na zmíněné a stále populárnější orbitální pozici.

„Nová DIGI“ přinese zákazníkům širší programovou nabídku. Plánujete rozšířit základní balíček i spustit doplňkový (Extra). Jaké konkrétní stanice chystáte do Extra packu?

Nabídka Nové DIGI je v podobě, kterou chceme aktuálně prezentovat, dostupná na našich webových stránkách cz.digi.tv. Postupně uvolňujeme další informace a detaily, nechceme ukazovat konkurenci všechny karty najednou.

Dobrou zprávou pro Vaše zákazníky je návrat prémiových kanálů HBO do vylepšené Digi TV. Zákazníkům nabídnete i službu HBO GO. Původní majitel platformy stanice prý vyřadil z důvodu nízkého zájmu diváků o tyto programy. Musí si programy HBO na svoji satelitní kapacitu vydělat nebo je šíření těchto stanic i otázkou prestiže?

Věříme, že HBO jako poměrně silný brand si najde svoji cílovou skupinu i mezi našimi zákazníky. Pochopitelně nemůžeme komentovat obchodní detaily dohody mezi naší společností a HBO, každopádně do nabídky se dostávají jen a výhradně kanály, které si podle našeho názoru najdou svého diváka.

Se startem Nové Digi TV se mohou diváci těšit na programy ČT1 HD, ČT2 HD, ČT Sport HD, Nova HD a Prima HD. Plánujete přidat i další celoplošné české programy do nabídky? Třeba Prima ZOOM HD či FANDA HD?

Je evidentní, že HD kanály pro nás budou čím dál větší priorita. Aktuálně plánujeme v rastru Nové DIGI celkem 16 HD kanálů, ale je možné, že ne všechny poběží přesně od 1. října. Počet HD kanálů každopádně poroste.

Bude pro Vás důležité rozšiřovat obsah ve vysokém rozlišení?

Rozhodně. Bývalý vlastník DIGI TV nasadil laťku podle rumunského standardu, ale český trh vyžaduje kvalitu vyšší. Nepochybně budeme nabízet více kanálů v HD rozlišení.

Česká satelitní Digi TV má ve své nabídce dva značkové sportovní kanály DIGI Sport 1 a DIGI Sport 2. Jaká je čeká budoucnost v Česku?

Tyto kanály v nabídce zůstávají a platí, že do budoucna budeme nabídku sportu resp. HD sportu dál rozšiřovat. Upozorňuji ale, že u sportu klíčové nejsou programy a jejich počet, ale samotné sportovní podniky, které na nich nabízíte. Abych byl přesnější, sportovní televizní program je vlastně vytvořené menu. Jinými slovy divák by se neměl orientovat podle názvu kanálů, ale spíše podle lig či závodů, které se na nich nabízí. Jestli k tomu potřebuje satelitní operátor dát do nabídky dva programy nebo pět, je vedlejší.

Programy DIGI Sport 1 a DIGI Sport 2 se nečekaně objevily v IPTV platformě O2 TV. Dříve byly stanice exkluzivně jen na DIGI TV. Chcete získat zpět exkluzivitu pro své zákazníky?

Platí, že mezi satelitními operátory na českém trhu nabízíme exkluzivně Premier League my. Než brát obsah konkurenci, to je reálnější zkvalitňovat obsah vlastní. O2 TV nepovažujeme za přímou konkurenci a proto jsme umožnili, aby kanály DIGI Sport 1 a 2 vysílali. A navíc máme nejednu výhodu: daleko rychlejší odezvu na ovládání. U televize šířené po telefonních kabelech může trvat změna programu i několik sekund, což je pro diváka otravné. To u satelitu nehrozí.

Jedním z taháků Digi TV v Česku byly přenosy z anglické fotbalové Premier League. Tříletá smlouva skončí s aktuální sezónou. Budete znovu usilovat o získání exkluzivity na Premier League pro svoji platformu?

Premiere League zůstane i v sezoně 2015/2016 nadále a v základním balíčku Digi TV. Na to se naši diváci mohou spolehnout.

Se spuštěním „Nové DIGI“ budete přechodně souběžně provozovat dvě DTH platformy – novou a starou Digi TV. Budete až do samotného vypnutí nabízet kompletní nabídku staré DIGI TV nebo některé stanice například z důvodu pronájmu původní kapacity mohou skončit dříve?

Na Nové DIGI budeme postupně rozšiřovat programovou nabídku. Na staré platformě budeme kanály postupně vypínat ve finální fázi migrace.

Na konci srpna jste představili nový ceník, který se týká jak stávající „staré“ DIGI TV, tak i chystané „Nové DIGI“. Ceník přinesl jednu novinku – dvě ceny za stejnou službu: v případě uzavření smlouvy na 24 měsíců je základní balík za 299,-Kč měsíčně, na dobu neurčitou za 500,-Kč. A podobně i další příplatkové balíčky. Proč tak výrazné rozdíly v ceně? Máte zájem jen o klienty se smlouvou na 2 roky?

V zásadě následujeme smluvní politiku jiných dodavatelů služeb jak na poli televizního obsahu, tak i na poli energií či třeba mobilní komunikace, kde jsou úvazky na 12, 24 ale i 36 měsíců běžné. Mít zákazníky na dobu určitou znamená stabilitu pro dodavatele, pro jeho obchodní partnery a nakonec i pro zákazníky samotné. Proto se jedná o náš preferovaný způsob, což se jasně promítlo do cenové nabídky. Nová DIGI investuje a investovat bude do kvality, kvantity i obsahu. A k tomu potřebuje stabilní zákaznický kmen. Protože pak můžeme zákazníkům dát slevy až 50% a přitom přinést exklusivní obsah jako je Premier League.

V novém ceníku je nadále Mini balíček. Cena tohoto balíku se ale prudce zvýšila a cenově již není příliš zajímavý. Má smysl Mini nabízet? Je dražší než nejnižší balíčky konkurenčních platforem…

To ukáže zájem zákazníků. Dle našich analýz trhu bude naprosté většině zákazníků vyhovovat základní balík za 299 Kč, resp. rozšířený balíček (Základní + Extra) za 498 Kč, nicméně jsme chtěli nechat v nabídce i skromnější variantu.

Za „přestup“ ze staré do nové DIGI budete vybírat poplatek. Více zaplatí zájemce v případě, že přejde na novou nabídku ve dřívějším termínu (přednostní migrace). Není to demotivační?

V prvé řadě bych rád zdůraznil, že v rámci migračního poplatku, jehož cenu jsme se snažili stanovit na co možná nejnižší hodnotu, a to na 300 Kč, zkontrolujeme našemu zákazníkovi celou existující instalaci naším technikem, dáme mu kvalitní a nové LNB konvertory, v případě potřeby mu vyměníme kabeláž a vyměníme parabolu. Nový STB mu odborně nastavíme tak, aby mu fungoval korektně a aby s ním ani v budoucnosti neměl žádné problémy. Migraci budeme z větší části zabezpečovat našimi techniky, jejichž kapacity bohužel nejsou neomezené.

V případě, že zákazník trvá na přednostním přechodu, dokážeme to zajistit pomocí externího partnera, kterého dobře známe a u kterého též můžeme garantovat kvalitní službu. Bohužel, služba externího partnera je o něco dražší.

Konečně bych rád zdůraznil, že prostřednictvím takto nastaveného procesu dokážeme garantovat kvalitu našich služeb a jsme přesvědčeni, že bude lepší, než kvalita služeb poskytovaných konkurencí. Ceny za programové balíčky jsou více než konkurenceschopné a náš Maxi balíček (který mimo jiné obsahuje anglickou fotbalovou Premier League a nikde jinde na satelitu ho nenajdete) je až o 50% levnější než podobně složené balíčky u konkurence.

Skupina LAMA Energy Group nabízí domácnostem plyn, elektřinu i mobilní volání. Chystáte také zvýhodněné balíčky služeb (například volání + satelitní televizi)? Kdy takovou nabídku představíte?

Časem k tomu dojde, ale teď je prioritou přesunout zákazníky na Novou DIGI, kde je potenciál dalšího rozvoje a rozšiřování nabídky služeb. Jako první vlaštovka jsou pro zákazníky DIGI k dispozici o 10% zlevněné tarify LAMA MOBILE. U energií je to složitější, mimo jiné také kvůli tomu, že u nich už je pravidlem několikaletá vázanost zákazníka na jednoho dodavatele. Věříme však, že naše programové balíčky budou pro zákazníka opravu zajímavé a výhodné. Uvažujeme například o tom, že zákazníkům naší sesterské společnosti LAMA ENERGY, kteří odebírají plyn či elektřinu, nabídneme pořízení Nové DIGI TV s bonusem prvního půl roku zdarma klidně i s MAXI balíčkem obsahujícím HBO.

Česká Digi TV byla doposud vnímána jako multikanálová placená televize pro cenově citlivého zákazníka. Kam se česká Digi TV posune se startem vylepšené služby? Pro koho bude určena „Nová DIGI“?



Ano, jsme multikanálová placená televize. Snažíme se o jednoduchou nabídku za rozumnou cenu. K vaší charakteristice cílové skupiny bych ještě dodal, že se také jednalo zejména o diváky – sportovní fanoušky. Nová DIGI je pro tuto cílovou skupinu dál atraktivní. Zdražení o 39 Kč měsíčně, první po devíti letech, určitě není fatální. Vedle toho by ale měla DIGI uspokojit celou rodinu, proto nabízí i dokumenty, filmy, celosvětově známé seriály, dětské programy a také erotiku, resp. jiné specifické žánry, a nabídku chceme postupně dál rozšiřovat.

Jaká DTH platforma bude pro Digi TV největším konkurentem?

Všeobecně vnímáme každého poskytovatele placené TV jako konkurenta. V neposlední řade je našim konkurentem DVB-T. Snažíme se nabídnout zákazníkovi maximální kvalitu za rozumnou cenu, přičemž se snažíme udržet jednoduchost nabídky, a k tomu výhodné balíčky produktů našich sesterských společností LAMA MOBILE a LAMA ENERGY. V tomto vidíme naší přidanou hodnotu a konkurenční výhodu.

Děkuji Vám za rozhovor.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články