Quantcast

Červené tlačítko je pro diváky nejčastěji synonymem pro HbbTV

| Tisk

Označení červené tlačítko může mít řadu významů. V televizním průmyslu se nejčastěji používá pro lidové označení anglické technické zkratky HbbTV (Hybrid Broadband TV).

HbbTV dokáže propojit klasické lineární vysílání na satelitu, v pozemním vysílání a u kabelových operátorů s obsahem na vyžádání z internetu. Diváci mohou sledovat pořady kdykoliv mají zájem, číst aktuální zprávy v grafické podobě s fotografiemi, předpovědi počasí, sportovní výsledky ale také různé kvízy, hry a interaktivní reklamu, která může cílit na diváky, kteří vyhledávají konkrétní informace.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Výsledky hlasování čtenářů v anketě (foto: parabola.cz)

Co si pod pojmem "červené tlačítko" představují čtenáři webu parabola.cz? To zjišťovala nedávno uzavřená anketa s otázkou: "Co si spojujete s pojmem červené tlačítko u televizního vysílání?". Jako odpověď se čtenářům nabízely čtyři varianty.

Většina hlasujících (59,5 procenta) uvedlo, že červené tlačítko je pro ně české pojmenování pro služby poskytované v HbbTV.

Druhá nejčastěji volená odpověď v anketní otázce bylo vypnutí televizoru nebo set top boxu. Tuto variantu zvolila zhruba čtvrtina hlasujících (25,1%).

Dalších 11,8 procenta čtenářů má červené tlačítko spojené s funkčním tlačítkem pro další funkce televizoru (například teletextu).

Zbývajících 3,6 procenta respondentů si představuje pod pojmem červené tlačítko "něco jiného".



Anketa probíhala od 6. května do 26.5.2023 a zúčastnilo se ji 390 čtenářů.

Po uzavření hlasování byla vyhlášena anketa nová, která souvisí se sportovními programy na českém a slovenském trhu, o kterých byl článek v tomto týdnu. Anketní otázka zní: "Měly by na českém a slovenském trhu odstartovat další sportovní televizní stanice?"

V nové anketě může hlasovat z titulní stránky webu parabola.cz, kde se nachází v levém sloupci.

Nelíbí se Vám otázky v anketách? Můžete navrhnout lepší průzkum, lepší otázku včetně možných odpovědí. Případné náměty na otázky můžete posílat na redakční e-mail.

redakce





Reklama




Vybrané články