Quantcast

Discovery Communications získá rozhodující podíl v Eurosportu

| redakce | tiskobrázek k článku: Discovery Communications získá rozhodující podíl v Eurosportu

Společnost Discovery Communications a skupina TF1 dnes oznámily, že Discovery získá většinový podíl v Eurosport International. Stalo se tak rozšířením strategického partnerství, které bylo poprvé oznámeno v prosinci 2012.

Původní dohoda o navýšení podílu společnosti Discovery z 20 na 51 % byla uspíšena o jeden rok. Eurosport je jeden z nejsilnějších a nejdynamičtějších sportovních programů na světě, který sleduje 133 milionů domácností v 54 zemích ve 20 jazycích.

Pod značkou Eurosport vysílá také Eurosport 2 dostupný pro 69 milionů domácností v 51 zemích, Eurosport HD, high definition verze Eurosportu se vysílá pro 32 milionů domácností ve 48 zemích, Eurosport Asia-Pacific pro 16 zemích a 24 hodinový sportovní zpravodajský kanál Eurosport news pro 48 zemí.

Discovery byla jednou z prvních amerických mediálních společností, která v roce 1989 spustila programy v Evropě. Kombinací dosahu Discovery Communications, Eurosport a akvizice SBS Nordic v roce 2013 znamená dosah do 2,7 miliardy kumulativních předplatitelů napříč 200 sítěmi ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě. Discovery Communications posílí svoji vedoucí pozici jako jednička mezi programmery placené televize na světě.

Dnešní dohoda byla založena na průměrné hodnotě Eurosport Group 902 milionů eur. Z hodnoty skupiny byla odečtena hodnota Eurosport France (85 milionů eur). TF1 očekává, že si udrží svůj 80% podíl ve společnosti Eurosport France minimálně do 1. ledna 2015. Také dnešní rozhodnutí nemá vliv na další elementy původní dohody - 20% podílu Discovery v získání v TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV and Stylía a výrobní alianci s TF1 Group. TF1 si udrží opci na zbývajících 49%.

Uzavření dohody podléhá obvyklým podmínkám, včetně schválení regulačními orgány.





Reklama




Vybrané články