Quantcast

Start nových TV nepřinese pokles cen za reklamu

| redakce | tisk

Se startem nových českých digitálních TV stanic údajně nepoklesne cena za reklamní TV kampaň. Nové stanice budou muset zřejmě nabídnout výhodnější podmínky než stávající komerční televize Nova a Prima, aby však firmy dosáhly stejného zásahu diváků jako nyní, budou muset zadavatelé oslovit více kanálů než nyní a tím se jim kampaň prodraží. Popsal na konferenci digimedia 2008 Martin Nováček z mediální agentury OMD.

Některým zadavatelům TV reklamy se nelíbilo, že trh s TV reklamou je v Česku omezený. Protestovali například proti zrušení reklamy na ČT do doby, než vzniknou nové stanice.

Velké televize v současné době prodávají reklamní prostor přes tzv. GRP body, kdy jeden bod je cena za oslovení 1 procenta dospělé populace, tedy zhruba 86 tisíc dospělých. Nové digitální televize Z1 a TV Barrandov budou prodávat reklamní prostor jinak - přes časová pásma.

Celkové čisté reklamní příjmy TV stanic meziročně stoupnou o 3,5 procenta na 10,25 miliardy korun. Jde o odhad OMD s loňského listopadu.

zdroj: ČTK





Reklama




Vybrané články