Quantcast

Radiožurnál omlazuje své logo

| redakce | tiskobrázek k článku: Radiožurnál omlazuje své logo

Od dubna začne nejposlouchanější veřejnoprávní stanice ČRo 1 - Radiožurnál ve své prezentaci používat nové logo. Český rozhlas tak reaguje na výrazný pozitivní posun ve vnímání značky Radiožurnálu jako dynamické a moderní rozhlasové stanice.

V roce 2008 došlo na Radiožurnálu k výrazným programovým změnám, vysílání se zpřehlednilo, je dynamičtější. Z realizovaných výzkumů je patrné, že posluchači vnímají tyto novinky pozitivně, což se projevilo i meziročním nárůstem poslechovosti v denním i týdenním měření. Také propagace značky Radiožurnál v loňském roce byla silná a úspěšná. Značka se tak více vyprofilovala a do značné míry omladila. Proto je jen přirozené, že na tyto pozitivní změny reagujeme i redesignem staničního loga,“ říká René Zavoral, marketingový ředitel Českého rozhlasu.

Součástí zadání redesignu stávajícího loga (ČRo 1 - Radiožurnál ho používá od r. 2000) byl výzkumy podpořený požadavek na zachování motivu zeměkoule. Vybraný návrh je moderní, bez přílišné opisnosti a klišovitosti. Křivky v symbolu zároveň odkazují na vlny ve značce mateřského Českého rozhlasu.

Důležitou inovací je změna celkové kompozice této kombinované značky s odděleným symbolem od čitelného názvu stanice. To umožní, aby byl symbol (piktogram) ve značce výraznější a lépe plnil identifikační roli. Symbol se také bude výrazněji uplatňovat samostatně jako nositel vizuální identifikace stanice.

Autorem redesignu loga je pražské grafické studio Kafka Design, které zvítězilo v únorové soutěži a bude s Českým rozhlasem nadále spolupracovat při tvorbě grafického manuálu.





Reklama




Vybrané články