Quantcast

Dubnové novinky na Radiožurnálu

| redakce | tiskobrázek k článku: Dubnové novinky na Radiožurnálu

Český rozhlas 1 - Radiožurnál nabídne svým posluchačům od 30. března 2009 několik personálních i programových novinek, ve vysílání se objeví mimo jiné i fejetony bývalých politiků. Ranní a dopolední programový blok navíc podpoří dubnová reklamní kampaň.

Vedoucím nově vzniklé Redakce reportérů se 1. dubna stane Miroslav Motejlek. Redakce bude fungovat pro obě zpravodajsko-publicistické stanice, tedy pro Radiožurnál i Rádio Česko. Důvodem vzniku nové redakce je posílení vlastní agendy a investigativní žurnalistiky. Od 1. května se navíc členem této redakce stane i Ondřej Suchan.

Od 1. dubna bude hlavní moderátorkou pořadu „Stalo se dnes“ Veronika Sedláčková, která bude zároveň moderovat i na Rádiu Česko.

V Ranním Radiožurnálu dochází k obměně hlavních zprávařů - od 30. března se budou po týdnech střídat Kateřina Causidisová a Pavel Prouza. Hlavní zpravodajské relace v 6:00, 7:00, 8:00 a v 9:00 hodin budou autorsky připravovat Lenka Šumová a Martin Křížek. Od 30. března se v Ranním Radiožurnálu dosavadní hlavní zpravodajská relace „Ozvěny dne“ přihlásí pod novým názvem „Právě dnes“, Díky těmto změnám by mělo dojít ke zkvalitnění všech zpravodajských relací v Ranním Radiožurnálu.

Hlavním moderátorem Odpoledního Radiožurnálu (12:30 - 15:00 hodin) bude opět Jiří Chum. Víkendový Ranní Radiožurnál bude trvale moderovat Daniela Karafiátová, dosavadní moderátorka Romana Navarová zůstává nadále moderátorkou Nočního Radiožurnálu a nově i odpoledního Víkendového Radiožurnálu.

Obsahové změny se dotknou především Ranního Radiožurnálu, dojde k posílení zpravodajství a vlastní agendy. Po roce a čtvrt se v ranním schématu Radiožurnálu opět objeví krátký publicistický formát: v 6:40 a v 8:40 se nově ve vysílání objeví fejetony. Nepůjde ale o fejetony jednoho autora (jako tomu bylo v případě tehdejších pravidelných ranních poznámek Ivana Hoffmana). Ranní fejetony budou od 30. března připravovat především bývalí politici a diplomaté. Ve vysílání tak budou zaznívat postřehy například Miroslava Macka, Ivana Fišery, Magdaleny Vášáryové, Miloše Zemana nebo Jana Kalvody. Tento tým se bude nadále doplňovat.

Jednou z dominant odpoledního vysílání se od 30. března stane pořad Pod kůži, který se přesouvá z Dopoledního Radiožurnálu. Reportážní pořad tak bude nově nasazen do vysílacího času 14:35 až 15:00 hodin. Dojde v něm k úpravě dramaturgie. Mnohem častěji

než je tomu nyní, se v něm budou objevovat i reportáže ze světa byznysu a investigativní reportáže. K této změně dochází hlavně proto, že odpolednímu času ve vysílání chyběl silný programový prvek. Novým prvkem v Odpoledním Radiožurnálu bude také souhrn informací z ekonomiky a byznysu. Ve vysílání bude pravidelně v 15:20 hodin.

Ke změně dojde i ve víkendovém schématu. Do sobotního času 12:35 až 13:00 hodin bude zařazen pořad Děti vám to řeknou. V současné době jsou v přípravách další programové změny ve víkendovém, hlavně odpoledním schématu. Ty se týkají zejména posílení zpravodajství servisního charakteru. Především v nedělním odpoledni dojde k výraznému posílení informací Zelené vlny.

Ranní Radiožurnál a dopoledního „Hosta Lucie Výborné“ výrazně podpoří také dubnová reklamní kampaň. Jejím hlavním mottem bude slogan „Se vší pokorou: Jsme výborní!“. Ústředními postavami vizuálu, jehož autorem je agentura AG Geronimo, jsou Lucie Výborná a Jan Pokorný. Tento motiv se od 1. dubna objeví v tiskové inzerci, na outdoorových plochách, na vybraných internetových serverech i ve formě televizních sponzorských vzkazů v České televizi. Cílem kampaně je přilákat k poslechu Radiožurnálu nové posluchače a zároveň ještě více posílit vnímání značky „Radiožurnál“ jako nejlepší zpravodajské stanice v ČR. V rámci dubnové kampaně bude poprvé komunikováno i nové moderní a dynamické staniční logo, které vzešlo z redesignu původního logotypu.

zdroj: PR ČRo





Reklama




Vybrané články