Quantcast

Německo: Více jak 6 mil. domácností přijímá digitální TV

| Tisk

logoNěmecko postupně přechází na příjem digitální televize a rádia. Vyplývá to z posledního průzkumu agentury AGF/GfK, který ukazuje, že digitální terestrickou televizi (DVB-T) v Německu přijímá více jak 1 milion domácností. Zhruba 1/2 z těchto domácností je v severním Německu. Na špičce žebříčku jsou Brémy, kde tuto technologii využívá 17,7 procent obyvatel. Ve Šlesvicko-Holštýnsku přijímá DVB-T 10,2 procent a v Hamburku 10,1% domácností. V Dolním Sasku využívá DVB-T jen 7,2 procent domácností.

Digitální signály ať už z terestrických antén, kabelu či satelitu přijímá nyní přes 6 miliónů domácností, což je 18,5 procenta ze 35 mil. televizních domácností. Situace se postupně začíná zlepšovat. Zatímco v květnu 2004 přijímalo digitální signály 3,83 mil. německých domácností, v červnu 2005 to bylo 6,42 mil. domácností.

Nejvíce německých domácností přijímá digitální programy ze satelitu (3,48 mil.). Na tomto výsledku se největší mírou podílela německá placená televize Premiere, která měla v prvním kvartále letošního roku přes 3,2 mil. zákazníků. Do budoucna lze očekávat ještě více diváků digitální satelitní televize. Německo jako v jediné zemi v Evropě se vysílá paralelně v analogovém i digitálním přenosu na satelitu Astra 19,2°E. Vzhledem k tomu, že analogové vysílání není v Německu stále ještě omezováno, přechod na digitální vysílání je velmi pozvolný. Dalších 1,89 mil. sleduje digitální televizi prostřednictvím kabelové televize (DVB-C) a 1,06 miliónu přes terestrickou anténu (DVB-T).



Bavorsko, dva měsíce po spuštění řádného vysílání v DVB-T, slaví velké úspěchy. Doposud bylo v této spolkové zemi prodáno více jak 200 tisíc set top boxů pro DVB-T. Přechod na DVB-T se v Bavorsku ale týká zhruba jen 300.000 domácností. V Bavorsku má nyní přechodné období, kdy vedle DVB-T ještě omezeně funguje původní analogové terestrické vysílání. Poslední analogové TV kanály ARD, ZDF, Bayerischen Fernsehen ukončí v Mnichově a Norimberku vysílání k 31.srpnu 2005.

dle TN

redakce





Reklama




Vybrané články