Quantcast

25 procent německých domácností přijímá digitální TV

| Tisk

obrázek Digitální televizi přijímá nyní více než čtvrtina německých domácností s televizním příjmem. K divákům se tak dostávají nové tématické televize, které vysílají pouze v digitálu. Nové digitální kanály si německé diváky příliš nezískaly. Vyplývá to z reportu IP Germany.

Digitalizace televizního vysílání probíhá po celém světě a také v Německu. Začátkem letošního roku přijímala digitální vysílání pouze každá čtvrtá domácnost, což je v porovnání s Velkou Británii málo. Na britských ostrovech přijímalo digitální signály již 72 procent domácností a přechod na digitál pokračuje poměrně rychle. Během posledního kvartálu loňského roku přešlo na nový způsob příjmu programů 1 milion tamních domácností s příjmem digitální kabelové, satelitních, terestrických i IPTV platforem. Horší výsledky v přechodu na digitál zaznamenala v západní Evropě Belgie. Zde jen 10 procent domácností skončilo koncem roku 2006 se "zlatým" analogem.

obrázek Přechod na digitální vysílání neznamená jen technickou změnu v příjmu programů ale také rozšíření programové nabídky o další stanice. Podle reportu se v Německu v roce 2004 na německém trhu vysílalo jen 280 televizních programů a jejich počet stále stoupá. O rok později na trhu přibylo přes 100 nových TV stanic a v roce 2006 měli Němci k dispozici 421 televizních stanic šířené kabelovými, pozemními, satelitními a IPTV platformami. Vyplývá to z analýzy provedenou GfK. Německo patří na první pozice co do počtu televizních stanic.



Vysoký počet televizních kanálů v Německu ale přináší i jeden zásadní problém - kdo bude všechny stanice sledovat. Agentury AGF/GfK provedly průzkum, jehož cílem bylo zjistit kolik TV kanálů sleduje divák během jednoho týdne. Výzkumu se zúčastnilo 12 tisíc osob ve věku od 14 do 49 let. Report přinesl zajímavá data. Pokud má divák k dispozici do 20 TV programů, sleduje z tohoto počtu v průměru 3,7 televizních stanic. Pokud má v nabídce 21 a více stanic, sleduje z této nabídky 8 až 10 programů. Domácnosti se 150 a více kanály sledují v průměru 10,6 TV programů.

Největší hrozbou pro velké analogové televize jsou právě nově vznikající digitální kanály. Velké vysílací společnosti jako RTL či ProSiebenSat.1 proto spustily nové tématické kanály jako RTL Living, RTL Crime, Passion, resp. Sat.1 Comedy či kabel eins classic. Šířeny jsou ale jen jako placené.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články