Quantcast

Z1 požádala o kompenzační licenci

| Tisk

logo Připravovaná digitální televize Z1 požádala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání o kompenzační licenci pro pozemní digitální vysílání a zároveň o licenci k vysílání prostřednictvím družic a kabelových systémů. Zahájení vysílání této první české komerční zpravodajsko – publicistické televize je plánováno před létem letošního roku.

Programovou skladbu Z1 budou kromě zpráv tvořit dokumenty, magazíny, diskusní pořady
a talk show. „Český televizní trh je dnes strnulý a nenabízí alternativu pro ty, kteří hledají něco jiného než masovou zábavu a infotainment. Naším budoucím divákům chceme poskytnout standardní servis komerční zpravodajské televize, jaký úspěšně funguje všude v Evropě i ve světě,“ říká generální ředitel televize Z1 Martin Mrnka. Programové formáty i výběr témat přizpůsobí Z1 potřebám svých diváků. „Výhodou komerční zpravodajské stanice je možnost selekce informací, které se přímo dotýkají života a potřeb cílové skupiny. Spíš než kvantita je pro nás důležitá kvalita zpravodajského servisu,“ dodává Martin Mrnka.

V holešovickém sídle Z1 pokračuje v současné době rekonstrukce televizních studií a příprava technologického zázemí, které bude vybaveno nejmodernější technologií francouzské firmy Dalet. „Vše bude soustředěno v jednom PC prostředí, které nám umožní významně zrychlit zpracování informací,“ říká Hanuš Hanslík, ředitel zpravodajství Z1. Reportéři Z1 se také už nyní připravují na vysílání. „V týmu máme dnes téměř šest desítek profesionálů, kteří natáčejí aktuální události a připravují zkušební piloty plánovaných relací,“ upřesňuje Hanuš Hanslík. Mezi novými posilami stanice jsou na moderátorských postech například Veronika Sedláčková, Jana Lejpová nebo Zbyněk Štíbr.



Televize Z1 už také vybrala reklamní agenturu pro realizaci startovací kampaně. Vítězem výběrového řízení, které přineslo celou řadu zajímavých nápadů, se stala agentura MARK/BBDO. „Velmi nás potěšilo, že agentury nabídly kreativní, v některých případech i velmi netradičně pojaté návrhy. Bylo znát, že autory jejich vymýšlení bavilo. Každá agentura nás svou koncepcí oslovila a vybrat jednoho vítěze nebyl lehký úkol. Pro MARK/BBDO jsme se rozhodli proto, že jejich návrh nejvíce vystihoval naši filozofii,“ doplňuje Martin Mrnka.

Signál digitální Z1 bude od začátku vysílání šířen satelitně, kabelově, formou IPTV, na internetu a pozemním digitálním vysíláním.

Ivana Dubášová





Reklama




Vybrané články