Quantcast

Digitální kabelová UPC má 334 tisíc zákazníků, zájem o satelitní TV klesá

| Tisk

logo Počet domácností s digitální kabelovou televizí (DVB-C) UPC Digital od společnosti UPC nadále roste. Naopak klientů s analogovou kabelovou televizí UPC a satelitní platformou UPC Direct nadále klesá. Nejvíce v České republice. Vyplývá to z aktuálních výsledků společnosti Liberty Global za první kvartál roku 2009.

Česká republika

Satelitní platforma UPC Direct měla na konci sledovaného období (31.3.2009) v České republice celkem 116.600 zákazníků, což je o 5.100 klientů méně ve srovnání s koncem předchozího čtvrtletí (31.12.2008).

Počet domácností s analogovou kabelovou televizí UPC za 3 měsíce klesl o 47.800 klientů na 217.400. Na tomto výsledku se "podepisuje" zejména migrace klientů na digitální kabelovou televizi, která si získává přízeň díky širší programové nabídce, včetně programů ve vysokém rozlišení (HDTV). UPC Digital mělo celkem 334.600 domácností, což je mezikvartální nárůst o 40.600 uživatelů.

Připojení na internet prostřednictvím kabelové UPC se připojuje 328.200 domácností, což je růst o 16 tisíc zákazníků. Telefonii využívá 135.900 klientů (+ 9.100 zákazníků).

Slovensko

Situace pro UPC Direct i na Slovensku není příznivá. Platforma zde ztratila 600 zákazníků, což znamená, že služba má celkově 30.900 klientů.

Digitální kabelovou televizi UPC Digital od společnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA využívá 35.100 klientů (+ 5.800 zákazníků). Analogová nabídka UPC má nadále více zákazníků - 216.400 klientů (- 9.000 zákazníků).

Na internet se prostřednictvím UPC připojuje 328.200 domácností (+ 2.800 klientů), přes UPC telefonuje 22.600 zákazníků (+ 3.000).



Maďarsko

Silná konkurence na maďarském trhu se projevuje i do počtu klientů satelitní platformy UPC Direct. Na konci sledovaného období zde měla pay-tv 181.800 zákazníků (- 1.200).

Digitální kabelová televize UPC zde má zatím jen 107.400 klientů (+ 28 tisíc), analogovou má zhruba 5x více domácností 543.200 (- 50.700). Na internet se přes UPC připojuje 323.500 domácností (+ 2 tisíce), volání využívá 233 tisíc domácností (+ 7.100).

Rumunsko

Ekonomická krize se naplno projevila u platformy Focus Sat, kterou vlastní Liberty Global. Tato rumunská placená televize za 3 měsíce získala pouze 100 nových klientů. Připomeňme, že v předchozích kvartálech tato služba rostla po tisících nových zákazníků. Focus Sat má nyní 155.400 klientů.

Analogovu kabelovou televizi UPC v Rumunsku využívá 961 tisíc domácností (-37.200), digitální už 147.300 zákazníků (+37.400). Na internetu prostřednictvím UPC surfuje 245.300 rumunských domácností (+ 8 tisíc), telefonii využívá 131.300 klientů (+ 7.100).

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články