Quantcast

IKO TV CE: Více domácích pořadů, 16:9 a příprava na HDTV

| redakce | tisk

Mediální společnost IKO TV Central Europe hodlá v letošním roce zvýšit podíl pořadů domácí produkce o 10 procent. Společnost se dále připravuje na aktivní vstup do tvorby TV obsahu jako koproducent. V letošním roce je naplánován přechod na formát 16:9.

Z průzkumů IKO TV Central Europe totiž vyplývá, že mezi předplatiteli roste hlad po původních pořadech české a slovenské produkce. „Tato poptávka se odráží i ve sledovanosti našich pořadů, ve kterých filmy a dokumenty domácí produkce dominují. Vycházíme vstříc tomuto přání a v průběhu roku postupně zvýšíme podíl původních pořadů, které mají větší šanci oslovit domácí publikum,“ řekla Erika Luzsicza.

Z vlny popularity lokální produkce těží například filmový kanál Film+, jenž bude v průběhu roku diváky lákat na exkluzivní televizní premiéry loňských filmových hitů. „Nejvíce pozornosti na sebe nepochybně strhnou filmy 2Bobule, Ulovit miliardáře, Hodinu nevíš a Pokoj v duši,“ vyjmenovala Erika Luzsicza.

Popularitu domácí televizní produkce potvrzuje také kabelový operátor UPC: „Sledovanost televizních kanálů s lokálním obsahem, ať už jde o filmy nebo pořady, je dlouhodobě vysoká a drží se na předních příčkách žebříčků sledovanosti,“ řekl František Malina, tiskový mluvčí společnosti UPC, která je největším tuzemským kabelovým operátorem.

V souladu se změnami v obsahovém složení tematických kanálů je i zvyšování jejich kvality a vysílacích parametrů. Již v tomto roce dojde k přechodu na vysílací formát 16:9, který je podmíněn doplněním vysílacích materiálů na nový standard. „Následným krokem potom bude určitě postupný přechod na HD kvalitu vysílání, které souběžně připravujeme v Česku a na Slovensku,“ uzavřela Erika Luzsicza, ředitelka IKO TV Central Europe pro Českou republiku a Slovensko.





Reklama




Vybrané články