Quantcast

RRTV upravila čas reklamy na komerčních stanicích

| redakce | tisk

Český regulátor médií Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) změnila pravidla pro vysílání reklamy na komerčních TV kanálech. Nová metodika zrušila celkový denní vysílací čas reklamy a teleshoppingu a nadále určila čas na max. 12 minut z jedné vysílací hodiny.

Provozovatel komerční stanice si nově může určit poměr reklamy a teleshoppingu ve vysílání. Doposud mohla reklamy tvořit 15%, v případě teleshoppingu 5 procent vysílacího času.

Norma bude platit do doby, než Česká republika přijme směrnice EU z roku 2007.

RRTV dále sjednotila délku pořadů, které lze přerušit reklamou nebo teleshoppingem na minimálně 30 minut. Odstranila povinnost 20 minutového intervalu mezi přestávkami na reklamu.

Další změnou je zrušení maximálního počtu bloků a celkového denního podílu teleshoppingu. Televizní stanice mohly až doposud vysílat až 8 souvislých teleshoppingových pořadů. Celková délka nesměla překročit 3 hodiny.

Reklamu a teleshopping bude možné odlišit od redakčního obsahu vedle obrazových nebo zvukových prostředků nově také prostředky prostorovými - tedy např. takzvanou dělenou obrazovkou. I tato reklamní technika musí respektovat obecná pravidla.

zdroj: ČTK, Novinky.cz





Reklama




Vybrané články