Quantcast

Italské placené kanály budou muset snížit podíl reklamy

| redakce | tisk

Italská vláda hodlá omezit reklamu na všech placených kanálech, včetně u dvou nejvýznamnějších provozovatelů - Sky Italia a Mediaset Premium. Vyhláška, kterou připravil Paolo Romani, náměstek ministerstva pro komunikace, by měl být schválen 17. prosince.

Návrh předpokládá, že výše reklamy za hodinu se sníží z 18 procent na 12%. Nicméně je zřejmé, že Sky Italia nyní překračuje novou hranici podílu reklamy ve vysílání více než její konkurent Mediaset Premium.

Kritici poukazují zejména na to, že snížení podílu reklamy na pay-tv kanálech poslouží k navýšení reklamy na FTA a pay-tv kanálech mediální skupiny Mediaset, které již kontrolují 63,8 procent italského TV trhu s reklamou. Snížení podílu reklamy může připravit až o třetinu příjmů mediální skupiny, které šíří svůj program na platformě Sky Italia - Disney, Fox, Discovery, RCS a De Agostini.

Fox Italia již vyjádřil z nového návrhu znepokojení a přinutil by společnost snížit počet pracovních míst.

zdroj: advanced television





Reklama




Vybrané články