Quantcast

200 tisíc nových abonentů pay-tv v Polsku

| redakce | tisk

V roce 2012 poprvé v historii získaly polské satelitní pay-tv platformy více zákazníků než provozovatelé kabelových sítí. Vyplývá to z údajů listu Dziennik Gazeta Prawna. Podle nejnovějších údajů Nielsena satelitní placené platformy Cyfrowy Polsat, CYFRA+ a platforma n dominovaly polskému trhu s pay-tv.

Během jara 2013 bude představena nová platforma NC+, která vznikne sloučením služeb Cyfra+ a n, což může změnit situaci na polském trhu.

Cyfrowy Polsat, Cyfra+ a platforma N zahájily loňský rok s 4,8 miliony abonentů, což představuje 34,3 procent domácností a rok 2012 skončily s 37,9 procentním podílem a získaly kolem 500 tisíc nových zákazníků. Ve většině případů jsou noví zákazníci bývalí klienti kabelových operátorů.

Kabelové sítě včetně UPC Polska, Multimedia Polska, Vectra, Toya a Inea v roce 2012 měly 4,88 miliony klientů a 34,9 procentní podíl na trhu. Dnes podíl klesl na 32,6 procenta, což znamená, že tři satelitní platformy získaly 330 tisíc domácností.

Dalším zdrojem růstu pay-tv byly domácnosti doposud využívající bezplatnou televizi. V roce 2012 se až 200 tisíc z nich rozhodlo na pořízení předplatného. Podle expertů je to důsledek digitalizace, tedy postupného vypínání analogového vysílání. Proces byl u našich severních sousedů zahájen v listopadu 2012 a skončí v červenci 2013. To znamená, že domácnosti se mohou rozhodnout pro využívání placené televize nebo terestrickou TV ale již digitální.

zdroj: satkurier.pl





Reklama




Vybrané články