Quantcast

Déčko si odváží stříbro z kreativní soutěže PromaxBDA Awards

| redakce | tisk

Dětská stanice Déčko získala stříbro v mezinárodní soutěži PromaxBDA Europe Awards, nejuznávanější profesní soutěži v oblasti kreativity v médiích. Porotu zaujaly identifikační znělky Déčka, kterými odděluje jednotlivé pořady v programu.

Ocenění v kategorii Nejlepší on-air identová kampaň vyrobená in-house převzali na včerejším slavnostním vyhlášení v Londýně zástupci České televize.

Déčko si odváží stříbro z kreativní soutěže PromaxBDA Awards
▲ Déčko si odváží stříbro z kreativní soutěže PromaxBDA Awards

Promax Awards je obdobou Oscarů pro oblast kreativy v elektronických médiích a ocenění výtvarného stylu stříbrem je pro Déčko i celou Českou televizi obrovským úspěchem,“ říká výkonný ředitel Déčka Petr Koliha. „Déčku se podařilo vytvořit originální a neopakovatelný vzhled, který se líbí dětem, odkazuje na pestrost programu a citlivě navazuje na výtvarný styl velkých dětských pořadů, jakými jsou Večerníček nebo Studio Kamarád,“ dodává.

Základním prvkem výtvarného ztvárnění Déčka se stala duha, do které výtvarníci zbarvili nejen logo programu, ale i celý svět plný postaviček a příběhů. Symbolem stanice se stala zvířátka z duhové říše - ptáček Duháček a ovečky upletené z duhové vlny, které mimo jiné otevírají a zavírají vysílání.

Autory konceptu jsou Daniel Špaček a Martin Hejl ze studia Loom on the Moon, které stojí i za redesignem ostatních programů ČT. „Děkujeme všem a ze všeho nejvíce dětem, protože pro ty jsme to dělali," říká Daniel Špaček. Na základě jeho výtvarného konceptu pak vznikla přímo v České televizi série oceněných identifikačních znělek (tzv. identů). Autorem hudby, kterou nahrával symfonický orchestr, je Tadeáš Věrčák. Na animaci se podíleli Tomáš Hájek, Tomáš Holub, Dagmar Janečková a řada dalších.

Úvodní část znělek jsme postavili na sekvenční změně loga. Navazující imageové identy rozpohybovaly duhový svět v různých estetikách a animačních technikách. Jako další vznikla série tematických identů, například vstávání, cvičení, vzdělávání a později náměty pro zimní Déčko,“ vysvětluje vedoucí Self-promotion a grafiky České televize Denisa Kollárová.

Ocenění PromaxBDA Awards je nejvyšší poctou pro designéry a kreativce v rámci marketingové komunikace elektronických médií. Porota oceňuje nápaditost, kvalitu zpracování i dosažení marketingového cíle. Odborné soutěže se každoročně účastní desítky televizních stanic z Evropy. Zlato si v kategorii Nejlepší on-air identová kampaň (vyrobená přímo v médiu, tedy in-house) odnesl zábavní britský kanál ITV3.

zdroj: ČT





Reklama




Vybrané články