Quantcast

Tržby z prodeje televizorů Sony se zvýšily o 30 procent

| redakce | tisk

Příjmy Sony Corp. z prodeje televizorů se během prvního kvartálu 2014 zvýšily nejvíce než od 2012. Globální poptávka po televizorech vzrostla od Zimních olympijských her až po MS ve fotbalu 2014 v Brazílii.

Tržby z prodeje televizorů Sony se zvýšily o 30 procent na 2,15 mln dolarů v porovnání s 1,65 mld. dolary o rok dříve. Vyplývá to z data shromážděnými Bloomberg.

Samsung Electronic Co. vygeneroval největší tržby v prvním kvartále 2014 - na úrovni 9 mld dolarů (růst o 1 procento). V první pětce se objevily i společnosti LG Electronics Inc., TCL Corp, Sony a Skyworth Digital Holdings Ltd.

Generální ředitel Sony Kazuo Hirai v květnu uvedl, že odvětví zabývající se televizory se může dočkat prvních zisků za více než 10 let. Japonský výrobce číslo jedna očekává v tomto roce 50 mld jenů čisté ztráty. S ohledem na náklady na restrukturalizaci může být prognóza ještě upravena.

Globální dodávky televizorů v prvním kvartále 2014 vzrostly o méně než 1 procento na 50,8 mld kusů. Samsung dodá na trh asi 12,2 milionů kusů televizorů, LG 8,3 mln a TCL 3,7 mln jednotek.

Sony, která dodá na trhu 3,1 mln kusů, odhaduje 16 mld kusů LCD televizorů ve finančním roce. Sony se chce nyní zaměřit na prodej televizorů Ultra HD 4K.

Průměrná prodejní cena televizorů Sony v prvním kvartále 2014 činila 690,80 USD (o 8 procent více ve srovnání s globálním průměrem). Televizory Samsung byly drahé (průměrná cena 739,70 dolarů za jednotku) a nejlevnější televizory TP Vision.

Data IDC týkající se prodeji televizorů nezahrnují firmy Panasonic Corp., Sharp Corp. a Konunklijke Philips NV.

zdroj: satkurier.pl,3DNews,Bloomberg





Reklama




Vybrané články