Quantcast

Atmedia posiluje navzdory vzrůstající fragmentaci TV trhu

| redakce | tisk

Skupina tematických stanic, kterou zastupuje společnost Atmedia, zlepšuje svoji pozici jak u dospělého, tak u dětského publika. V obou cílových skupinách se zastupitelství daří zvyšovat svůj podíl od začátku roku - v CS 15+ o 10%, u dětí 4-14 o 53%.

První pololetí roku 2015 bylo na českém TV trhu ve znamení vzniku nových stanic a tím narůstající fragmentace TV trhu z pohledu sledovanosti. Atmedia i napříč trendu tříštění divácké sledovanosti dokázala zlepšit svou pozici na trhu u dospělého i dětského publika.

Vývoj podílu na sledovanosti Atmedia od začátku roku roste, když skupina od ledna zlepšila svou pozici o 6% na úroveň 3,5% v CS 15+. Z dlouhodobého hlediska dosáhla Atmedia průměrného podílu na sledovanosti za první půlrok 2015 ve výši 3,4% a v meziročním srovnání tak posílila svou pozici na trhu u publika ve věku 15+ o 10%. Důvodem meziročního růstu mediálního zastupitelství byl nárůst sledovanosti stanic i jejich zásahu v CS 15+.

Vývoj podílu na sledovanosti Atmedia (v %), CS 15+

Atmedia posiluje navzdory vzrůstající fragmentaci TV trhu
▲ Atmedia posiluje navzdory vzrůstající fragmentaci TV trhu

Zdroj: ATO-Mediaresearch/Nielsen Admosphere, 1-6/2015

V průběhu prvních šesti měsíců roku 2015 zaznamenaly rostoucí trend podílu na sledovanosti stanice Spektrum (o 53% vyšší podíl na sledovanosti ve srovnání s lednem 2015 v CS 15+), Universal Channel (o 26%), Kino Svět (o 25%) nebo stanice skupina Pohoda - Relax a Rebel (o 14%). Dalším důvodem byl příchod nových tematických stanic, které si rychle našly své místo na trhu. Atmedia na trhu posílila i díky sportovnímu kanálu Sport 2, který v současné době vysílá populární seriál Formule 1 a spuštění lifestylové stanice Mňam TV.

Zlepšení pozice v průběhu prvního půlroku dosáhla skupina Atmedia také u dětského publika. V červnu mediální zastupitelství překročilo 10% hranici podílu na sledovanosti a dosáhlo úrovně 10,4% v CS 4-14. Od ledna tak skupina zvýšila svůj podíl u dětí na trhu o 53%.

Za kontinuálním nárůstem podílu na sledovanosti stojí především zvyšující se obliba dětských stanic v portfoliu, Disney Channel (dvojnásobně vyšší podíl na sledovanosti ve srovnání s lednem 2015 v CS 4-14), Nickelodeon (+95%) a také stanici Minimax (+9%). Hlavním důvodem rostoucí pozice Atmedia u dětského publika je rostoucí sledovanost, která od ledna vzrostla o 11% na úroveň 0,72% v kontrastu s obecně klesajícím trendem sledovanosti televize dětmi.

Vývoj podílu na sledovanosti Atmedia (v %), CS 4-14

Atmedia posiluje navzdory vzrůstající fragmentaci TV trhu
▲ Atmedia posiluje navzdory vzrůstající fragmentaci TV trhu

Zdroj: ATO-Mediaresearch/Nielsen Admosphere, 1-6/2015

zdroj: AtMedia





Reklama




Vybrané články