Reklama na TV Nova zdraží v průměru o 20%
| Martin Vyleťal | tiskNejvětší česká komerční televize Nova zdraží od ledna cenu za reklamu. Tento krok nepotěší především mediální agentury a jejich inzerenty.
"Od počátku roku 2008 zdražíme reklamu. Budeme i nadále pokračovat v zacílení na skupinu diváků 15 až 54 let, cena se v průměru zvýší o 20 procent," uvedl v rozhovoru pro Hospodářské Noviny Petr Dvořák, generální ředitel TV Nova. "Jednotliví klienti však mají možnost tento nárůst regulovat, pokud správně rozloží svou útratu mezi prime time a zbytek dne nebo využijí méně zatížených měsíců. Na všechny tyto možnosti dostanou slevu. Další významnou slevu poskytneme, pokud s námi klient uzavře do konce letošního roku celoroční smlouvu," dodal P. Dvořák.
Cílem podle P. Dvořáka je udržet si vyprodanost reklamních bloků na úrovni 60 až 70 procent v nižších sezónách a v sezónním období okolo 75 až 85 procent. Nižší počet reklamních spotů v rámci bloku podle Dvořáka má i jeden pozitivní efekt: diváci nepřepínají na konkurenční programy a reklama si udržuje vyšší průměrnou sledovanost.
Důvodem k růstu cen jsou podle P. Dvořáka růst nákladu v oblasti akvizic a vlastní dvorby o více než 30 procent.
zdroj: Hodpodářské Noviny