Quantcast

Polemika uvnitř České televize: Musí se měnit logo?

| Tisk

logo Česká televize (ČT) zažívá svůj další vnitřní spor. Proti sobě opět stojí management a odboráři. Jádrem problému je snaha modernizovat logotyp a korporátní identitu veřejnoprávního subjektu.

Management ČT na jaře letošního roku vyhlásil soutěž.

Cílem zavedení nového vizuálního stylu je sjednocení užívání značky České televize ve všech studiích a její modernizace s ohledem na revoluční vývoj na českém televizním trhu, zejména v oblasti digitalizace a vzniku nových kanálů.

Takto to prezentuje Martin Krafl, tiskový mluvčí, zastupující management České televize.

Vizuální strategie a nový grafický styl byly projednány s Radou České televize,“ podotýká. Právě Rada ČT je hlavním partnerem vedení veřejnoprávní televize zastupované generálním ředitelem ČT Jiřím Janečkem.

Grafický manuál pro užití loga na obrazovce ČT pro všechny vysílané kanály a mimo obrazovku (např. označení budov, merkantilních tiskovin, webové a teletextové stránky, označení kamer a zpravodajské techniky, vozový park ČT apod.) zpracuje Česká televize do konce roku.

Nový vizuální styl představí veřejnosti a divákům začátkem roku 2007.

Zamýšlená změna, která je nejzásadnější za celou dobu existence televize, se ale nelíbí zaměstnancům. Ozvaly se nezávislé odborové svazy. Ty proti tomu začaly protestovat.

Zprovoozněna byla i speciální internetová stránka www.ct-logo.cz. Odboráři mj. Na ní píší: „My, členové nezávislé odborové organizace ČT v Praze, zaměstnanci a koncesionáři České televize jsme hluboce znepokojeni záměrem vedení ČT zrušit tradiční logo veřejnoprávní televize.

logoProtože argumenty, ospravedlňující změnu současné značky, považujeme za zcela liché, vyzýváme vedení ČT, aby neprodleně zveřejnilo vítězný návrh, který má tradiční značku nahradit a zároveň zveřejnilo veškeré finanční náklady, které budou změnu loga provázet.“

Odboráří dále podotýkají: „Česká televize není majetkem ani odborů ani jejího současného managementu, a proto jsme přesvědčeni, že divák, tedy koncesionář, který si existenci České televize platí a za své peníze očekává hlavně kvalitní program, má právo na veřejnou diskusi o tak závažné a finančně nákladné změně, jakou je zrušení loga s padesátiletou tradicí.


Jde o ukvapený a neadekvátní krok nezávislých odborových svazů, který je zjevně nedorozuměním,“ myslí si pro server parabola.cz Krafl.

Ve čtvrtek 21. září 2006 vedení televize představilo zástupcům odborářů dlouhodobý komunikační plán projektu změny loga a vizuálního stylu České televize.

Osobně jim generální ředitel České televize Jiří Janeček spolu s kolegou vrchním ředitelem Františkem Lambertem vysvětlil, proč změnu loga a označení kanálů chystáme,“ říká serveru parabola.cz Krafl. „Navrhli jsme jim prezentaci nového vizuálního systému včetně loga v nejbližších dnech. Prezentaci už ostatně připravujeme ve spolupráci se špičkovými experty a odborníky i kolegy ze zahraničních televizí, kteří se na koncepci nového vizuálního stylu podíleli.“

Zároveň podotkl, že vedení České televize nebude bránit vzniku jakýchkoli peticí televizních odborářů, i když nerozumí smyslu petice vyhlášené 26. září za zveřejnění nového loga.

Česká televize od začátku projektu, tedy od března tohoto roku jasně deklarovala záměr seznámit s novým vizuálním stylem veřejnost, jakmile bude hotov, a to promyšleně a s maximální zodpovědností vůči jejím zaměstnancům a poplatníkům, tedy divákům. Představovat veřejnosti polotovar v případě tak zásadní změny by bylo nezodpovědné,“ konstatuje Krafl. Reaguje tak na zveřejněná loga v médiích v minulých dnech.

ČT bylo zasláno celkem 73 návrhů, z nichž 7 postoupilo do druhého kola.



K soutěži byli vyzváni grafici, designéři a komunikační agentury prostřednictvím největších profesionálních designérských organizací ČR, dále grafická studia, zabývající se primárně korporátní a televizní grafikou, a rovněž grafici ČT.

Do druhého kola postoupili: Agentura Ogilvy CID (autor: prof. Rostislav Vaněk, kreativní ředitel a pedagog VŠUP v Praze), Agentura Reklamní servis (autor: Lukáš Taneček, grafický designér), Agentura TBWA/Praha (autor: Goran Patlejch, Senior Art Director), Agentura WMC/Grey (autoři: Aleš Mička a Michal Hořava, grafičtí designéři), Štěpán Malovec (grafický designér a pedagog VŠUP v Praze), Storm Type Foundry (autor: František Štorm, typograf, grafický designér a pedagog VŠUP v Praze) a studio Typo+ (autor: Václav Kučera, grafický designér).

Návrhy hodnotila a vybírala mezinárodní skupina nezávislých odborníků, jejímiž členy byli: Basi Akpabio, kreativní ředitel Creative services BBC (předseda poroty), Eda Kauba, kreativní ředitel EURO/RSCG, Robert V. Novák, grafický designér, Fabio Purino, kreativní ředitel francouzsko-německého kulturního kanálu ARTE, Štěpán Wolde, marketingový ředitel ARBOmedia, Ivan Zachariáš, filmový a reklamní režisér, Alan Záruba, grafický designér a pedagog VŠUP, prof. Zdeněk Ziegler, grafický designér a bývalý rektor VŠUP.

Členové odborné komise se jednomyslně shodli na vítězi soutěže, jímž se stal grafický designer Štěpán Malovec. Vítězný návrh je nyní zpracováván do nového komplexního vizuálního stylu České televize.

redakce





Reklama




Vybrané články