O2: Mobilní výnosy klesají, TV roste
| redakce | tiskMobilní segment O2 se stále nezotavil z dopadů jarní sady protiepidemických opatření a stojí za poklesem mobilních výnosů a především nižšího prodeje telefonů a významně slabšího roamingu.
Počet mobilních zákazníků O2 za prvních devět měsíců letošního roku se zvýšil o 6 procent. Pokračoval zájem zákazníků o televizi O2.
Televizní službu O2 TV v IPTV nebo OTT verzi na konci třetího kvartálu 2020 využívalo 503 tisíc zákazníků, včetně těch, kteří využívají měsíční balíčky O2 TV Sport Pack online a O2 TV HBO a Sport Pack.
Počet mobilních zákazníků v ČR dosáhl na konci září celkem 5,941 milionu. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla na úrovni 3,282 milionu klientů, předplacené služby využívalo 1,930 milionu zákazníků, počet M2M SIM karet dosáhl 729 tisíc.
Vysokorychlostní internet přes kabel nebo bezdrátovou technologii od O2 využívalo celkem 849 tisíc klientů.
Na Slovensku měla O2 2,189 tisíc aktivních zákazníků, z toho 1,049 tisíc smluvních, 721 tisíc klientů s předplacenou službou a 419 tisíc využívalo M2M služby.
Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v prvních devíti měsících 2020 na hodnotu 29 245 mil.Kč, meziročně o 2,2 % více. Hlavními zdroji růstu byly výnosy z O2 TV a mobilních dat.
V České republice se provozní výnosy v prvních třech čtvrtletích zvýšily o 2,7 % a 23 764 mil. Kč. Výnosy v mobilním segmentu poklesly o 0,5 % na 14 880 mil. Kč.
V segmentu pevných linek dosáhly výnosy v prvních devíti měsících úrovně 8 883 mil. Kč, meziročně o 8,6 % více.