UPC Direct má 326 tisíc abonentů

| Tisk

logo Středoevropská satelitní placená televize UPC Direct měla v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na konci prvního kvartálu celkem 325.800 abonentů. Rostla v Maďarsku a na Slovensku. V Česku byl o službu UPC Direct menší zájem.

Česká republika

V Česku měla placená televize UPC Direct ze satelitu Astra (19,2°E) na konci března letošního roku celkem 122.900 zákazníků, což je v porovnání s koncem roku 2007 pokles o 6.500 zákazníků. Česko byla v prvním kvartále jedinou ze tří zemí, kde UPC Direct na trhu ztrácela. Růst této placené televize může přinést až toto čtvrtletí. Společnost UPC Česká republika na český trh v minulých týdnech začala dodávat předplacené dekódovací karty (prepaid card) se základní nabídkou Rodina v přepočtu za 350,- Kč měsíčně, včetně placených programů HBO+HBO2+HBO Comedy a Cinemax za 499,-Kč měsíčně. Prepaid karty jsou na trhu s předplatným na 12 měsíců. Jejich výhodou je anonymita uživatele (není nutné sepisovat smlouvu na objednané služby). Po roce se může klient rozhodnout, zda si službu opět předplatí.

Další pokles postihl UPC u analogové kabelové televize. Tuto službu si nyní objednává jen 408.600 klientů, což je pokles o 37.200. Důvodem poklesu analogu je rozvoj digitální nabídky kabelového operátora v DVB-C. Všechny nové programy se zařazují právě do digitální nabídky UPC Digital. Digitální nabídku využívá 155.500 klientů, což je růst o 31.300 zákazníků. Na internet se prostřednictvím UPC připojuje 268 tisíc zákazníků (růst o 19 tisíc) a telefonii využívá 91.700 klientů (růst o 8.400).

Slovensko

Placené televizi UPC Direct se tentokrát více dařilo u našich východních sousedů - na Slovensku. Satelitní nabídku si abonuje 29.900 klientů, což je růst o 3.000 zákazníků.

Analogovou kabelovou televizi UPC využívá na Slovensku 255.400 domácností, což je pokles o 6.200 domovů. Digitální nabídku UPC Digital má 6.100 domácností, což je v porovnání s předchozím obdobím konec roku 2007 růst o 2.900 zákazníků. Na internetu přes UPC surfuje 45 tisíc domácností (růst o 2.400) a telefonii využívá 12.400 klientů (růst o 2.500).

Maďarsko

Tradičně nejsilnějším trhem UPC Direct je a zůstává maďarský. Na konci prvního kvartálu 2008 zde měla síť 173 tisíc klientů, což představuje růst o pět tisíc zákazníků.

Kabelovou nabídku v analogovém přenosu využívá 696.400 maďarských domácností (pokles o 9.600). Digitální nabídku ve sledovaném období zde ještě operátor nenabízel. Internet od UPC si objednává 299.400 klientů (růst o 18 tisíc), telefonování přes UPC využívá 209.400 zákazníků (růst o 21.700).



Rumunsko

V Rumunsku nepůsobí placená televize UPC Direct, nýbrž sesterská platforma Focus Sat ze satelitu Thor 3 (0,8°W). Signály jsou kódovány systémem Conax. Tato satelitní služba má v zemi 124.700 zákazníků, což je růst o 9.700 klientů.

Kabelovou analogovou televizi UPC využívá 1.167.900 domácností (pokles o 17.200 zákazníků), digitální 48.800 domovů (růst o 11.400). Na internet se přes UPC připojuje 207.500 domovů (růst o 25.700) a telefonii využívá 112.200 klientů (+15.800).

redakce