UPC Direct má 326 tisíc abonentů
| Tisk
Středoevropská satelitní placená televize UPC Direct měla v České republice, na Slovensku a v Maďarsku na konci prvního kvartálu celkem 325.800 abonentů. Rostla v Maďarsku a na Slovensku. V Česku byl o službu UPC Direct menší zájem.
Další pokles postihl UPC u analogové kabelové televize. Tuto službu si nyní objednává jen 408.600 klientů, což je pokles o 37.200. Důvodem poklesu analogu je rozvoj digitální nabídky kabelového operátora v DVB-C. Všechny nové programy se zařazují právě do digitální nabídky UPC Digital. Digitální nabídku využívá 155.500 klientů, což je růst o 31.300 zákazníků. Na internet se prostřednictvím UPC připojuje 268 tisíc zákazníků (růst o 19 tisíc) a telefonii využívá 91.700 klientů (růst o 8.400).
Analogovou kabelovou televizi UPC využívá na Slovensku 255.400 domácností, což je pokles o 6.200 domovů. Digitální nabídku UPC Digital má 6.100 domácností, což je v porovnání s předchozím obdobím konec roku 2007 růst o 2.900 zákazníků. Na internetu přes UPC surfuje 45 tisíc domácností (růst o 2.400) a telefonii využívá 12.400 klientů (růst o 2.500).
Kabelovou nabídku v analogovém přenosu využívá 696.400 maďarských domácností (pokles o 9.600). Digitální nabídku ve sledovaném období zde ještě operátor nenabízel. Internet od UPC si objednává 299.400 klientů (růst o 18 tisíc), telefonování přes UPC využívá 209.400 zákazníků (růst o 21.700).
Kabelovou analogovou televizi UPC využívá 1.167.900 domácností (pokles o 17.200 zákazníků), digitální 48.800 domovů (růst o 11.400). Na internet se přes UPC připojuje 207.500 domovů (růst o 25.700) a telefonii využívá 112.200 klientů (+15.800).
redakce
Česká republika
V Česku měla placená televize UPC Direct ze satelitu Astra (19,2°E) na konci března letošního roku celkem 122.900 zákazníků, což je v porovnání s koncem roku 2007 pokles o 6.500 zákazníků. Česko byla v prvním kvartále jedinou ze tří zemí, kde UPC Direct na trhu ztrácela. Růst této placené televize může přinést až toto čtvrtletí. Společnost UPC Česká republika na český trh v minulých týdnech začala dodávat předplacené dekódovací karty (prepaid card) se základní nabídkou Rodina v přepočtu za 350,- Kč měsíčně, včetně placených programů HBO+HBO2+HBO Comedy a Cinemax za 499,-Kč měsíčně. Prepaid karty jsou na trhu s předplatným na 12 měsíců. Jejich výhodou je anonymita uživatele (není nutné sepisovat smlouvu na objednané služby). Po roce se může klient rozhodnout, zda si službu opět předplatí.Další pokles postihl UPC u analogové kabelové televize. Tuto službu si nyní objednává jen 408.600 klientů, což je pokles o 37.200. Důvodem poklesu analogu je rozvoj digitální nabídky kabelového operátora v DVB-C. Všechny nové programy se zařazují právě do digitální nabídky UPC Digital. Digitální nabídku využívá 155.500 klientů, což je růst o 31.300 zákazníků. Na internet se prostřednictvím UPC připojuje 268 tisíc zákazníků (růst o 19 tisíc) a telefonii využívá 91.700 klientů (růst o 8.400).
Slovensko
Placené televizi UPC Direct se tentokrát více dařilo u našich východních sousedů - na Slovensku. Satelitní nabídku si abonuje 29.900 klientů, což je růst o 3.000 zákazníků.Analogovou kabelovou televizi UPC využívá na Slovensku 255.400 domácností, což je pokles o 6.200 domovů. Digitální nabídku UPC Digital má 6.100 domácností, což je v porovnání s předchozím obdobím konec roku 2007 růst o 2.900 zákazníků. Na internetu přes UPC surfuje 45 tisíc domácností (růst o 2.400) a telefonii využívá 12.400 klientů (růst o 2.500).
Maďarsko
Tradičně nejsilnějším trhem UPC Direct je a zůstává maďarský. Na konci prvního kvartálu 2008 zde měla síť 173 tisíc klientů, což představuje růst o pět tisíc zákazníků.Kabelovou nabídku v analogovém přenosu využívá 696.400 maďarských domácností (pokles o 9.600). Digitální nabídku ve sledovaném období zde ještě operátor nenabízel. Internet od UPC si objednává 299.400 klientů (růst o 18 tisíc), telefonování přes UPC využívá 209.400 zákazníků (růst o 21.700).
Rumunsko
V Rumunsku nepůsobí placená televize UPC Direct, nýbrž sesterská platforma Focus Sat ze satelitu Thor 3 (0,8°W). Signály jsou kódovány systémem Conax. Tato satelitní služba má v zemi 124.700 zákazníků, což je růst o 9.700 klientů.Kabelovou analogovou televizi UPC využívá 1.167.900 domácností (pokles o 17.200 zákazníků), digitální 48.800 domovů (růst o 11.400). Na internet se přes UPC připojuje 207.500 domovů (růst o 25.700) a telefonii využívá 112.200 klientů (+15.800).
redakce