Quantcast

Prázdninové měsíce přály tematickým televizním stanicím

| redakce | tisk

Tematické televizní stanice se během prázdnin těšily velkému zájmu, a to i přes to, že obecně Češi v letních měsících sledují televizi méně.

Diváci tematických televizních stanic tvoří specifickou skupinu, která často vyhledává konkrétní obsah a je svým televizním stanicím věrná i v průběhu letních prázdnin. Navíc velké televizní stanice v létě nasazují prázdninové programové schéma, z čehož rovněž těží tematické stanice a právě v tomto období vykazují nejvyšší podíl na sledovanosti z celého roku,“ vysvětluje Michaela Vasilová, Managing Director Atmedia.

Zájem o tématické tv stanice Atmedia roste (graf: Atmedia)
▲ Zájem o tématické tv stanice Atmedia roste (graf: Atmedia)

Také společnost Atmedia, která v České republice obchodně zastupuje 29 tematických televizních stanic, zaznamenala v červenci a srpnu rekordní podíly na sledovanosti. V červenci poprvé ve své historii překonala 5% hranici podílu na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15-69 let a v srpnu tento podíl potvrdila, když dosáhla celkového podílu na sledovanosti ve výši 5,3 %. Meziročně je to o 13 % více. 1) Celkem v průběhu letních prázdnin oslovily tematické televizní stanice Atmedia 5,7 milionu diváků ve věku 4+. 2)

Rostly dokumentární, filmové, sportovní i dětské televizní stanice

Nejvíce přály letní prázdniny dětským tematickým stanicím. V porovnání s prvním pololetím letošního roku společně navýšily Cartoon Network, Disney Channel a Minimax svůj podíl na sledovanosti o 61 % v cílové skupině diváků ve věku 4-14 let. 3) Vyšší podíl na sledovanosti zaznamenaly v červenci a srpnu rovněž dokumentární, filmové a seriálové stanice z portfolia mediálního zastupitelství Atmedia. „Lidé o letních prázdninách samozřejmě tráví více času venku v přírodě, ovšem sledují i televizi. Večer si rádi pustí zajímavý film, dokument či oblíbený seriál. V České republice jsou populární především české a československé filmy, ale na tematických televizních stanicích mají úspěch také hollywoodské filmy,“ uvádí Michaela Vasilová.

Atmedia zastupuje 29 tématických tv stanic (graf: Atmedia)
▲ Atmedia zastupuje 29 tématických tv stanic (graf: Atmedia)

Návrat hlásí rovněž sportovní televizní stanice, které v době celostátní karantény nemohly vysílat přímé přenosy sportovních událostí. V létě byla například zahájena letošní sezóna Formule 1, kterou vysílá Sport 1 a Sport 2. „Vysoká sledovanost přímých sportovních přenosů ukazuje, že se diváci po delší pauze již těšili na přenosy svých oblíbených sportů,“ dodává Michaela Vasilová.

1) ATO - Nielsen Admosphere, Živě + TS0-03, 08/2019, 08/2020, Share, CS 15-69
2) ATO - Nielsen Admosphere, Živě + TS0-3, 07-08/2020, Reach 000, CS 4+
3) ATO - Nielsen Admosphere, Živě + TS0-03, 01-06/2020, 07-08/2020, Share, CS 4-14

zdroj: Atmedia





Reklama




Vybrané články