Quantcast

Diskuse

Diskusní vlákno , sekce: Příjem satelitů

nastavení Technistar SIR na Astru 19,2+23,5

Zdravím, na úvod upozorňuji, že jsem v zemi, kde s instalací Technistaru SIR, Skylinku a Univerzálního monobloku Mascom MC M4-S02HD (2 konvertory v 1 + přepínač LNB) na obě Astry mi nikdo neporadí, i když jsem si to myslel. Jedná se o kanárské ostrovy a LNB na 2 Astry tady vidí snad poprvé. A já jsem laik, i když učenlivý. Uvítám každou rozumnou radu, protože tady umí naladit jen Astru 19,2.

Takže co mám :

1. Technisat Technistar SIR pro HD příjem
2. MASCOM MC M4-S02HD, 0,2 dB , Monoblok 4,3° UNI Single( 23,5E+19,2E)
3. parabolu 100
4. kartu Skylink

Na první problém jsem narazil, přes studium všech možných návodů, při instalaci LNB na talíř (do objímky 19ku nebo 23ku??) a následného nastavení DiSEqCu, tedy kterou družici nastavit v mém Technistaru na kterou pozici. Mám tam 4 možnosti A/A, B/A, A/B a B/B, značené současně jako 1,2,3 a 4. To je moje první otázka.

Od řešení tohoto, tedy jak jsem pochopil, na kterou družici budu šilhat a která bude hlavní, závisí zřejmě vše další. Když do objímky upevním 23ku, ani za boha nenaladím slušnou kvalitu ani na jedné z družic. Když upevním 19ku, naladím hned astru 19,2 v maximální síle a kvalitě, ale s 23kou je to špatné (DiSEqC Astra 19,2 na pozici č. 3 tedy A/B, Astra 23,5 na pozici A/A tedy č. 1 )

V principu bych oželil i tu astru 19ku a německé ertéel a podobné, jde mi především o astru 23,5. Mám si koupit nový LNB konvertor jen na jednu družici? Nebo dělám chybu v nastavení DiSEqCu?

Snad jsem to nenapsal moc zmateně, díky za každou rozumnou radu.

pavlásek
Registrace: 7/2012
Odpověď v diskusním vlákně

RE: nastavení Technistar SIR na Astru 19,2+23,...

Začal bych třeba tady:
http://www.mascom.cz/sat/_Poradna/SD_11xx/Montaz%20monoblocku%20200912.pdf
i když já bych ten monoblok uchytil zrovna naopak, každopádně u mascomu musí být diseqc každopádně AA Astra 19,2, B/A Astra 23,5...

dvb.cz
Registrace: 1/2006