Quantcast

Digitální signály z Astry přijímá 11,1 milionu německých domácností

| Tisk

logo SES potvrzuje svoji přední roli v digitalizaci a rostoucí počet německých domácností, které přijímají programy ze satelitního systému Astra. Podle posledního průzkumu Satellite Monitor (Satelitní monitoring) přijímá signály z Astry 11,1 milionu domácností v Německu (růst o 1,35 milionu, 13,9 procenta ve srovnání s předchozím průzkumem před rokem).

Digitální signály včetně všech způsobů příjmu (satelit, kabelová TV, terestrický příjem, IPTV) přijímá 20 milionu všech televizních domácností v Německu (53 procent domácností; v roce 2007: 42 procent), což znamená, že každá druhá domácnost je vybavena pro příjem TV vysílání v digitální podobně. 69,4 procenta všech satelitních domácností a 31,3 procenta všech domácností s kabelovou TV sledují již digitální vysílání.

Všechny tyto výsledky pocházejí z posledního Satelitního monitoringu, který si nechává provést satelitní operátor SES Astra. Průzkumu se v Německu účastnilo telefonicky a face-to-face 6 tisíc obyvatel. Metodika a výsledky jsou kontrolované nezávislými institucemi.



Celkově přijímalo analogové a digitální TV vysílání 37,67 milionu německých domácností. 16,2 milionu domácností v roce 2008 sledovalo TV programy ze satelitu, což představuje 43 procentní podíl. Více domácností (18,45 milionu) sledovalo TV programy z kabelových sítí (podíl 49 procenta). Pozemní digitální vysílání (DVB-T) přijímalo jen 2,75 milionu diváků (podíl 7 procent) a na konci žebříčku je IPTV se 270 tisíci domácnostmi (podíl 1 procento).

Letošní Satelitní Monitoring potvrdil, že satelity představují nejatraktivnější příjem digitálního TV vysílání a zůstávají přední infrastrukturou pro digitální vysílání,” řekl k výsledkům Wolfgang Elsäßer, Managing Director společnosti SES ASTRA Germany. “Fakt, že každá druhá německá domácnost přijímá digitální TV vysílání představuje důležitý milník. Astra v letošním roce odstartovala rozsáhlou kampaň s cílem přechodu na příjem z analogového na digitální TV vysílání.”

redakce





Reklama




Vybrané články