Rai začne testovat vysílání branded content

| redakce | tiskobrázek k článku: Rai začne testovat vysílání branded content

Italský veřejnoprávní vysílatel Rai začne na svém druhém televizním programu experimentovat s novou formou vysílání, přesněji řečeno s novou formou vyráběných pořadů.

Od 29. září 2019 bude vysílat tzv. "branded content". Informoval o tom programový ředitel Rai 2 Carlo Freccero. Půjde o pořady, které jsou 100% zaplacené sponzory a reklamními zadavateli. A to od úplně všeho, od studia až po plat moderátorů. Pro Rai výhoda logicky spočívá v tom, že tyto typy pořadů budou zdarma a zároveň zůstane Rai část výdělku z reklam.

Freccero k tomu uvedl: "Tento typ pořadů nelze chápat jako produkci Rai, ale jako reklamní pořad který si musí na sebe vydělat aniž by potřeboval od Rai jediné euro. Díky tomu, můžeme více investovat do jiných projektů, které vyžadují vysoké částky a které jsou naopak závislé na produkci Rai. V praxi to vypadá tak, že my poskytneme určitý čas investorovi, včetně know how a ten na své náklady vyrobí pořad na kterém i on vydělá díky reklamě a samozřejmě v rámci "product placement". Samozřejmě typ pořadů musí být v souladu s naší strategií."

Rai tímto ušetří několik stovek tisíc eur ročně. Diváci de facto nic nepoznají, ale časem to pozná rozpočet Rai.

Pořady vyrobené v tomto režimu budou v 18:50 hodin pořad "V mé kuchyni", ve 21:20 hodin show "Made in sud" a v neděli ve 12 hodin sportovní pořad o Sérii A.

Pokud budou dobré výsledky, pořadů bude více i na jiných kanálech, hlavně Rai 3 a Rai 4. Rai 1 s těmito pořady počítat nebude. Jakožto vlajkový kanál si nemůže dovolit experimenty a navíc musí udržet velmi vysokou prestiž, kterou má u diváků a tím může docílit pouze vlastními silami a prostředky.

Tento typ pořadů pochází z USA a v Evropě není příliš využíván. Rai je první veřejnoprávní televize v Evropě, která bude mít tento formát.

zdroj: davidemaggio.it + franck